Frk Fjong Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Siden jeg ble mamma for første gang i 2010, har jeg ikke fått skatteoppgjør som forelder før.... Alt ser jo ut som vanlig her hos meg... men er det ikke noe som heter foreldrefradrag? Og hvordan fungerer det egentlig? Hvor mye? Er det jeg eller pappaen som får det... hvis det er noe i det hele å få da... Har også hørt at en av oss blir satt ned en skatteklasse.. men skjønner ikke helt dette her heller.... De har jo forsåvidt ikke klart å registrere oss som samboere heller da.. så kanskje ting "dukker" opp når vi legger inn endringer om dette.. OG at vi har barn sammen? Noen som har erfaring eller? Som er villig til å dele/forklare meg??
Gjest mphs Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Har dere unge i bhg da? Det er kun 28% av det man faktisk har betalt i hvit barnepass- kostpengene opp til 25 000 kr for første barnet. Så har dere betalt inn max(25 000) kr får dere igjen 28% av dette. Regner vel med at dere enda ikke har unge i bhg. Ingen av dere forandrer skatteklasse. Det er kun for gifte der den ene tjener veldig lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå