Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Kom endelig inn på altinn. Og har gleden av å informere dere om at en av dere som får igjen på skatten i år får av mine hardt oppsparte midler. Satan! grrrr.....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 At vi får av dine? Vi får da for guds skyld av våre egne!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Baksmell er kjedelige saker ingen tvil om det, man håper jo alltid på et positivt resultat... Men at jeg har penger tilgode har vel ingenting med at du må betale baksmell å gjøre?! Har betalt xtra skatt siste del av 2010, samt betjenter lån på hus på nesten 2 mill. Så pengene jeg får igjen anser jeg som mine egne betalt over langen i året som gikk...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Hehe, må dessverre meddele seg at når man får baksmell er det pga at man ikke har betalt nok skatt har ikke noe med noen andre enn deg selv å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Kjære dere, jeg mener jo ikke for alvor at dere får mine penger. Ikke ta alt så bokstavelig da jenter! Faktisk kom det ikke som et sjokk, jeg gikk i permisjon fra i sommer og mente at Nav trakk for lite skatt men det kunne de ikke gjøre noe med mente de. Dette er jo bevis på at jeg hadde rett.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 17.26 er Hi da, men det skjønte dere selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 men kjære deg, det er ikke nav som bestemmer hva du skal trekke i skatt. Da måtte du ha kontaktet skatteetaten og fått nytt skattekort du kunne gitt til nav. Da hadde de fikset på det så du hadde betalt mer.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 Men da burde du jo ha vært forberedt, og satt til side penger.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Selvfølgelig kan ikke nav gjøre noe med at du trekker for lite skatt. Da må du ringe skatteetaten å få nytt skattekort.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 Man sender ikke skattekort til NAV, de henter opplysningene direkte fra systemet. Og jada jeg har lagt av penger så det er ikke noe problem. Angrer nesten litt på at jeg la ut denne tråden nå, dere tror jo tydeligvis jeg er helt tett i pappen :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Morsomt hvordan endel tror at dette med restskatt/penger tilbake er et rent lotteri... Om man har "spart" pengene sine hos Skatteetaten ved å betale for mye forskuddsskatt, eller om man har betalt for lite (og dermed kunnet skaffe seg "hardt oppsparte midler" på bok) spiller jo ikke inn på hvor mye skatt man skal betale. Du mener altså at hvis dere er to personer som skal betale like mye skatt, og du betaler 100 000 i løpet av året i forskuddstrekk mens den andre betaler 150 000, og du blir sittende igjen med restskatt på 25 000, mens den andre får igjen 25 000, så er den andre en heldiggris som får dine penger?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 Ja, men selv om de henter opplysninger direkte fra skatteetaten så er det fortsatt ditt ansvar å endre skattetrekket.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #13 Skrevet 22. mars 2011 Og ser nå at du la ut et nytt innlegg mens jeg skrev :-) Godt å se at du egentlig visste hvordan det hang sammen, og beklager teskje-bruken, ser nå at den var unødvendig ;-) (hilsen 17.36)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #14 Skrevet 22. mars 2011 Hvis du hadde giddi å lese tråden 17.36 så hadde du sett at jeg slett ikke mener det. HI.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #15 Skrevet 22. mars 2011 Hehe, ja der kan du se. Spar teskjea di du ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #16 Skrevet 22. mars 2011 har hørt en del si ting som "Å så heldig dere er som får igjen på skatten", eller som mener det er uflaks når de får baksmell, og faktisk ikke ser sammenhengen mellom hvor mye man har innbetalt i skatt og om man får baksmell eller penger tilbake. Og ut fra det første innlegget så det ut som HI var en av disse, men ser at det (heldigvis for HI) ikke stemmer, men at det bare var et forsøk på å være morsom? Ikke alltid lett å oppfatte humoren i ting på nett :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #17 Skrevet 22. mars 2011 Tror teskjea kan være nyttig for en del da, siden det virker som om mange faktisk tror at det er flaks/uflaks som avgjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå