Gå til innhold

Skikkelig usaklig krangel med mannen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev inn et innlegg her for noen dager siden om å reise på hytta nå i helgen med mann og våre 2 barn på 2 og 4. Jeg er gravid 6 mnd på vei og hytta ligger uten veiforbindelse. Mannen mener jeg kan gå på truger i og med at jeg ikke vil gå på ski nå.

 

I dag har vi hatt en skikkelig usaklig krangel per sms om nettopp dette. Det viser seg nemlig at svigers har sagt at de skal være med og med en tidligere tur kansellert med dem, ville ikke mannen kansellere på nytt. Det er så fint å få være med i planleggingen av dette og jeg merker at hormonell som jeg er syntes det er utrolig at mannen ikke har mer empati og forståelse for min situasjon.

 

Skal jeg gå på truger i 20-30 minutter med 2 barn på ski og oppakning, sitte inne på en hytte i 3 dager for så å gå tilbake på søndag?

 

Personlig så syntes jeg han er urimelig å sette meg i denne situasjonen. Er for tiden sykemeldt i tillegg og jeg skjønner ikke tankegangen hans i dette.

 

Er det jeg eller han som har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser den, men jeg syntes det er utrolig kos å være med barna i helgene jeg også. Ser de jo bare noen timer hver kveld grunnet jobb. Og hadde tenkt at hele familien kunne gjort noe sammen her i stedet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:23 her igjen.

Jeg hadde ikke dratt, tenk om noe skulle skje. Gjør det sikkert ikke, men hadde ikke tatt sjansen.

For meg hadde det vært utenkelig å gå på truger i 6mnd, men da var jeg allerede enorm (fikk Tvillinger) og hadde bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden svigers skal være med ville jeg latt mannen og barna dratt for å være hjemme og slappet av selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrive at du er sykemeldt, da kan du ha barna hjemme på fredag evt å kose deg med dem.

 

Diskusjonen er over, BLI hjemme, ferdig med saken.

 

Vi kranglet også om slike ting, slitsomt. Jeg synes du skal få velge selv hva du evt vil gjøre, mannen kan da ikke velge det for deg. Ikke nå som du er gravid ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå når du er sykemeldt, kan du kanskje hente dem tidligere alle dagene denne uka og få tid med dem før de drar på hyttetur med faren og besteforeldrene i helga?

 

Jeg holder med deg at hvis du ikke har lyst til å gå på truger + sitte på hytta hele helga, skal du ikke det - men syns du trekker den litt langt hvis du skal nekte de andre å dra.

 

Syns mannen din det er ok at du blir hjemme nå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Hvorfor er du sykemeldt?

2 I de fleste terreng vil jeg tro det er tyngre å gå på truger enn på ski.

Bare der det er løssnø det er bedre å ta seg frem på truger.

Dette høres veldig tungt ut for en som er gravid og sykemeldt.

Er det skiløype, skulle det vel ikke være et problem for deg å gå på ski? ` Hvorfor vil du ikke det

3 Hva har du lyst å gjøre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis HI har bekkenplager er det å gå på ski den sikre veien til store smerter og lidelse.

 

Saken synes klar. HI blir hjemme og koser seg i helga imens familien drar på tur. Fred og ro for mor og masse moro for de andre. Lite stas å være den som spolerer moroa for de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...