Gå til innhold

Fosteret har ekstra hjerteslag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skriver egentlig for min svigerinne.Jordmor sa babyen hennes har ekstra hjerteslag,og hun ble strags sendt opp til UL på sykehuset.Skjedd et par ganger nå.Legen sier han ikke hører noe rart.

 

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rettelse:FASTlegen sa han ikke hørte disse ekstra hjerteslagene.Legen på sykehuset sa hun hørte bare litt.I følge svigerinnen min.Hun er ikke norsk.Så jeg er ikke helt sikker på hva hun mener med "bare litt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Verken jordmor eller fastlege har utstyr for å gjøre avanserte undersøkelser av fosterets hjerte. Hvis legen på sykehuset sier at det bare er "litt", kan dere jo håpe på at dette betyr at det er en liten hjertefeil de har oppdaget.

 

Foreslår at noen som forstår norsk blir med din svigerinne på disse undersøkelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle kanskje bli sendt til tr.heim.Jeg var med på halve siste undersøkelse.Problemet var at jeg ikke var fornøyd med de svarene hun ga meg når jeg var der.Synes de burde sende henne til tr.heim fort som F.Men hun kunne ikke engang love at hun kom dit..

 

Mannen hennes skal bli med neste gang.Jeg sa til henne at de bør ringe fastlegen så de får flere timer så de kan høre på hjertet.Og at de kan spørre lenge om å søke henne inn til tr.heim istede.Synes det virker slapt de svarene hun fikk på sykehuet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei tuppe som ble født med "dobbelt hjerteslag/ ugjevn hjerterytme) Det ble oppdaget en mnd før termin hos Jordmor, og jeg tok akutt KS to timer etterpå................. Ble litt skrmt av denne tråden her jeg! Hvor mange uker er ho på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som slo meg var tvillinger :)

 

får håp det er noe helt ufarligt, ser noen har nevnt hjertefeil og det er skummelt...

 

lykke til og jeg håper virkeligt det blir et friskt lite barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen av dere ringe opp for å snakke med føden / legevakten ?

 

 

Siden hun ble sendt hjem er det sikkert ikke noe alvorlig, men ekkelt å ikke vite! =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - tror at det er tvillinger :)

 

Som noen nevner over: fastlege og jordmor har ikke utrustning og kompetanse til å påvise hjertefeil. Ja, de kan høre at noe er annerledes, og da skal de henvise videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til min bror at han må ringe legen og få han til å søke om å få svigerinnen min til tr.heim..Hadde aldri hatt nerver til å sitte her og tvinne tomler...

Skal sjekke med henne i morgen om de har ringt..

Ikke lett for dem siden dette er første barn.Vi som har fått før,tør å "stå på krava".Derfor jeg pusher litt på dem .Samtidig vil jeg jo ikke skremme dem..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har vært på tre UL nå,det er bare èn..Hadde det bare vært så vel at det hadde vært to :-(

 

 

Ja sant,skulle blitt sendt videre med en gang siden de ikke er sikker..

 

Blir sint jeg..Men som sagt,tør ikke å pushe for mye,for kanskje å skremme dem..Men må vel pushe litt igjen likevel..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du bilyd på hjertet? Begge mine barn har det i hvert fall, hatt det siden de var nyfødte..ikke noe farlig her..jeg har også det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles bilyd vanligvis, kan ikke høres ved lytting i svangerskapet. Ved nøye ul av spesialister kan hjertefeil oppdages.

 

Det som er tilfelle her er nok et ekstraslag, noe som ikke er helt uvanlig. Barnet blir da sjekket etter fødsel. Må ligge med overvåkning av hjerterytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble født med bilyd på hjerte, har som lita pie ikke hatt noe problemer med hjerte :) nå etter jeg har blitt gravid har jeg fått lavt blodtrykk noe som legen tror jeg har egentlig hatt hele tiden.

 

men få de til å sjekke opp, det er nok at svigerinnen din er ekstremt bekymret så skal det henvises til skikkelig undersøkelser for å berolige henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...