Gå til innhold

Hva er "greit" å servere i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at det blir litt dyrt hvis vi skal ha 3-retters til alle gjestene, men hav er alternativet ? Kan man ha f.eks koldtbord eller tapas, eller blir det litt stusselig i et bryllup ?

Del gjerne egne erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bryllup er det snakk om her da? Mange som velger bort det tradisjonelle bryllupet nå til dags, så det finnes vel egentlig ikke noen regler.

Personlig mener jeg at dersom man har et tradisjonelt kirkebryllup der man skal invitere familie og nære venner til selskap samme dag, så er det 3-retters middag som er det "rette".

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup der tapas stod på menyen, det var helt suverent! Men om det var noe særlig billigere enn treretters vet jeg nå ikke...

her inne får jeg ofte inntrykk av at det er helt normalt og ok å servere kjøttsuppe (sodd) i bryllup.

Skrevet

Er vel ikke no tradisjonelt bryllup egentlig, for vi ska ikke gifte oss i kirke, og heller ikke med prest.

Vi inviterer familie og nære venner, så blir ikke noe voldsomt bryllup, men vil gjerne ha et fint et.

Driver å ser på diverse nettsider og slikt, er tidlig i planleggingen, men et sted må man begynne, og det å vite omtrent hvor mye ting vil koste er jo et greit sted å begynne :)

Skrevet

mange som velger koldtbord.. jeg synes det er litt ok-... da blir det litt "løsere" stemning.. og alle kan finne noe de liker.. Det er bra det. Dessuten kan man få små koselige samtaler rundt serveringsbordet.. Ikke så "stivt" som dersom man sitter på en stol hele kvelden og blir servert.....

Skrevet

Vi hadde tapas delux. Nydelig mat hentet fra mye lokale aktører. Fikk utrolig skryt fra gjestene og alle fant noe de likte. Så synes du helt klart kan gå for det.

Skrevet

Hva som er ok kommer an på hvor du kommer fra i landet tror jeg, hjemme i trøndelag er det fortsatt ok å servere sodd og dessert hvis man går for det tradisjonelle bondebryllupkonseptet. Men til gjengjeld MÅ det være et overdådig kakebord til kaffen da!

Tapas syns jeg høres ut som en god ide (vi hadde det i vennefesten etter vårt bryllup) . En av fordelene er at det blir litt løsere stemning, folk drikker gjerne mer rødvin (positivt for stemningna) og middagen blir ikke så langdryg slik at man får mer tid til fest og dans etterpå ;-)

Skrevet

hva med sushi da? det er trendy og fantastisk mat.. jeg vurderer faktisk å ha body sushi i m itt bryllup men dette skal være veldig eksotisk da

Skrevet

Jeg er alltid glad når det er koldtbord i selskap, da finner jeg som regel noe jeg kan spise. Jeg er allergisk mot forskjellige typer mat, og det blir så synlig hvis man ikke kan spise en rett hvis det ikke finnes alternativer.

Dere kan jo ha en varmrett, gryte eller suppe f.eks. i tillegg til kalde retter.

Det er også deilig å kunne røre litt på seg under måltidet og slippe å sitte høytidelig i ro hele tiden. Bryllupsmiddager varer jo gjerne noen timer.

Men hvis dere vil ha et bryllup der maten ikke koster veldig mye, bør dere signalisere at det er litt uhøytidelig mht. antrekk, lokale osv. også, og ikke forvente fryktelig dyre gaver heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...