Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 9 mnd gammel og jeg har ikke hatt mye rutine på dagen. Natten går fra 20 til 0630. Men hvor viktig er det med strikse sovetider på dagen (altså til faste tidspunkt)? Og hvor mye/lite bør et barn i denne alderen sove?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Ingen guru, men kjenner en gjeng som har barselstreff og de er 9-10 mnd nå. Det er stor forskjell på sovetidene. Hun ene legger barnet til fast tid hvert dag og babyen sover en halv time. De sliter veldig med å få henne til å sove en skikkelig lur. Ei anna sa hun lot barnet bestemme selv når det var trøtt og det barnet sov minst 2 timer pr.dag i to omganger. Barna er veldig forskjellige:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg kan ikke si jeg har så veldig peil siden jeg bare har ett barn, men vi har aldri stresset noe med den dagsovingen. Eller i begynnelsen stresset jeg VELDIG med det som nybakt mor og ville ha rutiner, men skjønte fort at det gikk ikke. Så var vi inne i en periode hvor hun la seg på faste tiden hver dag, noe hun styrte selv. Men har lagt hun når hun virker trøtt og det er da hun sover lengst. Og det er aldri på samme tidspunkt hver dag. Hun er nå 12 mnd og sover 1-2 ganger hver dag, 2-3 timer totalt. Eneste rutinen vi har er at hun kan ikke sove etter 15.00 (legge seg). Og hun sover hele natten. Men vi er rolige foreldre begge to og tar ting som det kommer, samme med mat. Og har et barn som tilpasser seg lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå