Gå til innhold

Et par spm om mor. (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når forsvant lineastripen deres? Og når det gjelder mors 6-ukers kontroll, må jeg bestille den selv? Og hva skjer på den kontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6ukerskontrollen må du bestemme selv ja. Det varierer muligens fra lege til lege hva som skjer der, men min lege går gjennom forskjellige punkter (snakker om fødselen, diskuterer evt prevensjon, snakker om amming, snakker om sex etter fødselen) og hører hvordan det går med mor og barn. Veldig ufarlig ;)

Enkelte tar kanskje GU, men min lege gjør ikke dette dersom man ikke har spesielt ønske om det selv.

Skrevet

Lineastripen kom sent, få uker før fødsel, og var der til mange måneder etter fødsel, lurer på om jeg ikke hadde den 1 år etterpå jeg.

6-ukers kontrollen bestiller du selv ja. Og det som skjer er som nevnt over, samtale om fødsel, hvordan mor og barn, eller familien har det nå etterpå. tilbud om resept på prevensjon. GU er frivillig, og tas ikke om du ikke føler behov for det. Er det lenge siden celleprøve, kan det være en grei anledning til å få tatt det.

Skrevet

Fikk aldri noen stripe.

Bestilte kontroll selv. Var gu og unnagjort på 5 minutt.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Fikk selv aldri noen stripe, men har hørt fra venninner at den forsvant alt fra noen uker til et år etter fødselen.

Når det kommer til 6 uker kontrollen, så var jeg aldri på den. Levde i min lille ammetåke, og glemte det rett og slett. Så ja, man må bestille den selv;)

Skrevet

Jeg tror min forsvant rundt 5 månder etter fødsel.

Jeg var svært syk med sf i svangerskapet og fikk time tildelt på sykehuset hos gu der. Vi snakket om hvordan det gikk med meg, ks såret mitt og forskjellig. Tok gu for og sjekke livmora etter ks også fikk jeg satt inn hormonspiral. Det var vel det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...