Gå til innhold

Til dere med elveblest eller har barn som har det/har hatt...


Mammatiljente-09<3

Anbefalte innlegg

Min lille snuppe har fått elveblest stakkars....virker ikke som om hun er plaget av det sånn bortsett ifra at hun ikke sover skikkelig....

 

Hva var det som gjorde at du/barna dine fikk elveblest?

 

Har vert hos legen men de valgte å ikke gjøre noe med det siden det kommer og går, og at det kun er på beina...rart...men sliter med å forstå hva som er årsaken til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde elveblest som liten og var veldig plaget. Legene mente jeg fikk det som en reaksjon på et veldig dårlig skolemiljø hvor jeg ble mobbet.

 

Ennå den dag i dag, hvis det er noe jeg stresser voldsomt med, så får jeg utbrudd. Så for min del var det utbrudd pga psykisk helse.

 

Fra lommelegen; Kan utløses av

 

# Matvarer: Egg, skalldyr, nøtter, frukt og tilsetningsstoffer.

# Ting man puster inn: Pollen, dyrehår og husstøv.

# Medisiner: blant annet acetylsalisylsyre, betennelsesdempende medisiner, antibiotika og morfin.

# Fysiske forhold som kulde, varme, sol, svette og trykk mot huden.

# Sykdommer, blant annet infeksjoner, høyt stoffskifte og sukkersyke.

# Insektstikk

# Psykisk stress

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hud som reagerer med elveblest på tempraturforskjeller, så jeg får det alltid når jeg blir varm og fuktig. Får elveblest når jeg dusjer, når jeg trener osv. Tar allergitabletter for å dempe kløe og redusere det, men har stort sett blemmer/vabler hver dag. Har vært bedre i svangerskapene og var mye mer plaget før jeg fikk barn enn jeg er nå etterpå så hormoner har tydeligvis også spilt inn...

 

Yngste datteren min hadde et skikkelig utbrudd da hun var ca 1 år gammel, hun fikk på hele kroppen. Siden hun også fikk i ansiktet og på halsen ville de se henne på legevakten (de er redd for at de skal hovne i halsen), men det gikk helt fint. Kom og gikk på hele kroppen i noen dager før det ble borte. Hun har ikke hatt nye utbrudd og er nå 2 år gammel. Ifølge legen begynner de ikke utrede før det gjentar seg mange ganger, da vil de prøve finne årsaken.

 

Min pappa har samme greia som meg, reagerer på varme. Han har sitt elveblest bare på underkroppen mens jeg har bare på overkroppen. Merkelige greier..

 

Jeg synes det hjelper å smøre med aloevera fra kjøleskapet, det lindrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuldeallerig og får da elveblest av kulde. Det er overhode ikke plagsomt. Men dersom jeg bader i kaldt ferskvann tappes jeg for krefter og kan i værste fall svime av. Men selve elveblesten er verken vond eller klør, den er bare stygg å se på og varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår på 20mnd har hatt elveblest si ho ble født.. Hver dag har ho d på kroppen, men flytte seg fra sted til sted hver dag.. Ikke farlig, og vi har aldri undersøkt ho for der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde varme og kulde elveblest. veldig farlig å bade etc da man kan få krampe. Fikk bare noen helt reseptfrie allergi medisiner. Hjalp litt.

 

Sønnen min fikk elveblest pga ente eggeallergi eller melk. Jeg lagde kun mat uten dette til han og det hjalp. Han vokste det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det på åresvis nå, men fikk det første gang av en ny, uvasket strømpebukse og så har jeg fått det av penicilin, så jeg må få annen type antibiotika når jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...