Chupa chups Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Det er så utrolig vanskelig å finne ut av om gutten vår (snart 4) burde bytte barnehage før skolestart. Ting veier for og i mot, og jeg klarer ikke å bestemme meg for hva som er viktigst.. Hvis han bytter til barnehagen nærmere hjemstedet vårt, vil han gå sammen med de han skal begynne på skole sammen med. Det føler jeg er en stor fordel, mtp hans sosiale liv, barnenursdager, osv. I tillegg venter vi nr.2 til høsten, så en barnehage nærmere oss vil gjøre levering/henting lettere. Når dette er sagt, så trives han veldig godt i barnehagen han går i nå. Vi er kjempefornøyde med personalet og alt de gjør for barna. Han har også ei bestevenninne der som han elsker å leke med (selv om hun kan bli ganske dominerende til tider, og jeg er redd for at hun hindrer ham i å få andre venner). Hvordan tar man sånne avgjørelser? Jeg syns det er så vanskelig, men man vil jo bare det beste for barna sine.... noen synspunkter?
Gjest Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Synes du skal bytte barnehage, jeg. Unger tilpasser seg fort, og en ny barnehage der han kommer inn som en av de store vil neppe by på særlige problemer. Og som du selv sier; han blir kjent med dem han skal gå på skolen sammen med. Her er det sånn at frøkna vår ikke går i bhg nærmest bosted, og vi fikk skoleplass på nærskolen. Vi fikk bytte skole nettopp fordi hun ikke kjenner noen av dem hun ville gått sammen med på nærskolen, de som går på nærskolen har gått i andre barnehager.
LegallyBlond Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Forstår at det er ett vanskelig valg! Men jeg tror kanskje jeg ville latt det være avgjørende at han blir kjent med de han skal gå på skole med. Overgangen til skole kan jo bli tøff nok, kanskje spesielt om man ikke kjenner noen man skal gå i klasse med. Det er også bedre å bytte allerede nå, sånn at han får noen år sammen med disse barna før skolestart. At barnehagen er nærmere er også ett stort pluss, spesielt om du vil ha nummer 2 i samme barnehage fram til skolestart. Da blir det mange år du skal hente og bringe Det er jo trist å ta dem bort fra det de er vant med, men oftest tilpasser barn seg veldig fort og dere kan jo prøve å lage det til litt stas å bytte barnehage Venninnen er det jo trist å flytte fra, men om hun er dominerende og kan hindre ham i utvide nettverket sitt så mener jeg at det kan være noe som taler for å bytte barnehage, selv om de leker bra sammen. Kanskje dere kan avtale litt lekebesøk privat i helger/ettermiddager? Lykke til med valget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå