Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Holder på å registrere migrene anfallene til midtersten, hvor ofte de kommer og hvor lenge de varer osv. Forrige uke våkna jeg av at han hadde spydd utover badegulvet! Han klaga på at han hadde vondt i hodet å skalv i kroppen, fikk i han en stikkpille (paracet 500 mg.), etter ei stund sovna han og sov fint i noen timer. Men så var det påan igjen, med vondt i hodet og spying, han var skikkelig slakk å hver gang han bevegde på seg måtte han spy, fikk skikkelig mageknip innimellom. Så jeg har trodd dette var omgangsyken og har gått å venta på at noen av oss andre 4 skal få det, vi bor tross alt bare på 80 kvm. å ungene deler soverom nå mens vi venter på at huset skal bli ferdig. Men ingen har blitt smitta enda! 7 åringen selv sier at han tror det va migrene, men vet liksom ikke om jeg kan registrere dette som migrene! Dere som har migrene selv (hverken jeg eller mannen har det, så vi har ingen erfaring med hvordan migrene kan være), høres dette ut som migrene eller er det rett å slett omgangsyken å vi andre bare har vært heldige?? Det må sies at han har aldri hatt vondt i hodet så lenge, dette begynte i 1 tia om natten og varte i ca 12 timer, da sovna han og sov som en stein i noen timer etterpå. Var litt tung i hodet til dagen etterpå, men ikke sånn vondt som han hadde før sa han!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Som barn hadde jeg annfall i oppi en uke, så det kan fint være et på 12 timer. En viktig ting som er et ganske sikkert tegn er om han er "lyssky". Jeg anbefaler også å sørge for at han alltid bruker skyggelue eller solbriller ute (det siste er best). Hodepinen skal sitte på den ene siden av hodet når det er migrene. Det er helt vanlig for meg ihvertfall å ha litt "dagen derpå" etter anfall. (eller nå får jeg det jo nesten med en gang, for medisinene fjerner anfallet, men ikke etterdønningene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå