Gå til innhold

Hva pokker'n er vitsen med en dress til 1500 kr...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når barnehagen ikke bruker den? Knurr... Frøkna har Reima vinterdress, vanntett sådan. Men i går da frøkna ble hentet var hun ute i kun tynt regntøy og tynne ullklær under.

Greit at det er sil og varmegrader for tida, men på bakken er det 50 cm med snø som ungene leker i..

 

Sa i fra i morrest at hun SKAL bruke dressen ute, og ble møtt med himling med øynene og syden hadde gjort det for at dem ikke skulle bli våte. Ja ja, fikk jeg som kommentar da jeg fortalte at dressen var vanntett og tåler litt våt snø helt fint.

 

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, ville bare få ut litt klagesang.... Er frustrerende å kjøpe såpass dyrt utstyr når dem ikke bruker det når det er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanntett dress og vanntett dress... I regnvær er det regntøy som duger! Litt våt snø er noe helt annet enn regn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjøner ikke at du gidder å kaste bort så mye penger på en dress i utgangspunktet jeg da. Hadde nok selv valgt regnbukse til barna i dette været, som ansatt i bhg. Synes ikke det er så rart jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Reima dressen i vår-slaspet, bruker bare vinterdress når det er snø og kaldt. Men jeg har hatt barn i barnehage i tilsammen 10 år, og jeg kan fortelle at når sola kommer og snøen begynner å smelte, da er det på med regntøy og cherrox (etterhver gummistøvler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimadressen er knallfin i vårslapset! Har aldri opplevd at noen av ungene mine har blitt våte igjennom i reimadress. Har hatt bhg unger i 7 år nå. Jo, forresten med eldste opplevde vi at hun ble våt i rumpa. Men vi fikk NY dress ennå hun hadde brukt den hele vinteren:)

 

Du første som svarte meg: jeg mente ikke vanntett som i regnvær-vanntett, da bruker vi selvfølgelig regnklær:) men i vårslapset er den perfekt, ikke blir den klam som regnklær blir heller!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har jeg ikke skrevet. Men ser det står sil istedetfor sOl... Men står ikke silregn noe sted som jeg kan se.

 

SOL og varmegrader er det hos oss, og masse masse snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjort det hos oss også(tatt på regntøy ute), begge mine er også sendt med nye Reimadresser de fint kunne brukt.

 

Jeg regner med at de tok en avgjørelse på at regntøy var best.

Helt ok, ikke noe jeg hisser meg veldig opp over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...min erfaring som barnehageansatt er at Reimadressene som var vanntette i november og desember ikke er FULLT så vanntette i mars..... Så derfor regntøy når det er vått ute... Og mange av våre foreldre vil ikke at vi skal tørke reimadressen i tørkeskapet... så da blir det en våt unge med en våt dress.... derfor tar vi ofte på regntøy når det er VÅTT ute...men før jul, når dressene ikke er så slitt så tar vi glatt på reimadress i vått vær..men de trekker gjerne kjappere vann inn nå.. når de er mer slitt...

Hadde rett og slett ikke giddet å bry meg med dette... stol på de i barnehagen.. jeg nekter å tro de gjør ting bare for å irritere deg eller for å gjøre motsatt av det du vil..de ser vel forholdet an og tar på det de mener er best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal barnet ditt gå i VINTERDRESS nå??? Vet ikke hvor du bor, men her i Bærum er sol og 12 grader. Da jeg leverte gikk alle barna enten i regntøy eller VÅRDRESS ute.

 

Vinterdress nå er bare ikke særlig godt for barna.

 

De som hadde regntøy i går (inkl. min sønn) hadde tykk ull under.

 

Barnehagen hadde hengt opp lapp på tavla at tynne dresser og regntøy måtte sendes med.

 

Prøv selv å løpe rundt i vinterdress nå... Går helt fint å sitte på bakken med vårdress/regndress med passe med ull under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare HI kunne investert i en Reima vårdress (like bra kvalitet) enn at barnet hennes måtte ha på vinterdress i mange plussgrader. I vår barnehage er vinterdressene lagt vekk selv om det er snø. Ungene, selv om de sitter på bakken, er aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 10 varme,men med en 2 åring som sitter i snøen er det greit med vinterdress,og heller mindre under.Men igår lå han på magen i vannet,og like tørr!! Så vil bare si at Reima er knall bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du under en vinterdress i så mange plussgrader, HI??? Du har vel tykk ull der? Hehe...

 

NOk en hysterisk mor som overkler barnet sitt. Invester i en vårdress, så får barnet ditt det behagelig ute! Vi har kjøpt reima vårdress, helt ideell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg. ikke lever noe regntøy i bhg. Gutten min har både vår og vinter reimadress der. De funker utmerke i regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første annie her, sol og sil... Ok,- jeg tolket sil som silregn. Sorry! Men har nok likevel litt symp med bhgdamene som himlet med øynene he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen: til deg bhg ansatte som hadde erfaring med at dressene ikke er tette lenger nå;hun fikk dressen til humbug har brukt den kun fra januar, så den er nok like fin:)

 

En vinterdress med lite klær er mer behagelig å ha på enn en klam regndress med ullkær under. Virker som mange har glemt hvor klamt det er å gå i. Vi bruker kun regnklær når det faktisk regner, da er det ikke noe annet som funker.

 

Her vi bor er det ikke vårdressvær ennå. Selv om vi er i slutten av mars så kan det være -15 på morgen/natt. Og barna leker ofte i skyggen, der er det ikke så varmt ennå.

 

Jeg er ingen overhysterisk mor som overkler barnet mitt. I så fall gjør de andre foreldrene i bhg våres også det. Hun har ikke kag pånlag med ullklær nå, men strømpebukse og tynn genser og tynn tynn fleecedress. Barna fra de andre avd (4 avd i bhg) hadde ALLE vinterdresser på i går, bortsett fra enkelte barn på våres avd som hadde regntøy på.

 

 

Jeg går selv i vinterjakke ennå, så hvorfor skal jeg kle barnet i vårdress da? Cherrox har vi tatt i bruk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

 

Her har alltid ungene regnklær på seg på denne årstiden! Enten over dress eller med ull under.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med vilje lagt igjen regnjakka hjemme og sendt med vårdress + regnbukse. Jeg vil ikke at regntøy skal brukes når sola skinner, da er vårdress et mye bedre alternativ.

En dag tidligere hadde de tatt på bare dressen da de var ute første gang. Den ble våt, så da tok de på henne regnsettet andre gang de var ute, noe som gjorde at hun ble kald selv om hun hadde den vanlige ulla under. Min erfaring er at ettersom de har så mange barn å holde orden på i bhg, er det lurt å ikke ha så mange alternativer tilgjengelig på knaggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du får mye pepper, HI, men det er ikke alle steder i Noregs land som har vår i slutten av mars, så jeg skjønner definitivt problemstillingen din ;)

 

Her i Tromsø er det FULL VINTER - iallefall 1 måned til :)) Absolutt alle ungene i barnehagen har vinterdressen på, også om det er mildvær og regn en dag eller to, for det er likefullt vinter her! Og jeg kan ikke utfra hovedinnlegget ditt se hvor du bor.

 

Så de som svarer deg med litt hånlige kommentarer er noe....tja...skal vi si kunnskapsløse - ang vårt langstrakte land! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlg liten vits. Her er også bhg. glad i regntøy. Begrunnelsen var at det var enklere å vaske. Så jeg ser jo den at når det er skikkelig regnvær med sørpe de rulller seg i kan de velge regntøy. Andre værtyper kan de ta en av dressene. Jeg vil gjerne at barna mine skal ha det komfortabelt. Regntøy er sjelden et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...