Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Hvis man spiser veldig ujevnt i løpet av uken, fra 800 kcal til 2700 kcal per dag, men holder snittet på ca 1600. Vil det over tid være bedre eller værre for kroppen enn å holde seg jevnt på et nivå. Jeg føler selv at det er vanskelig å spise ca 1600 pr dag. Det er enklere å ligge helt lavt eller på fra 2000 kcal og oppover. Er det noen som vet om det på noen måte er skadelg å spise ujevnt på denne måten og eventuelt hvilke skader det kan gi?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Jeg holder på på samme viset.....ikke bevisst, men fordi enkelte dager har jeg nesten ikke lyst på mat, mens andre dager føler jeg at jeg sulter meg selv hvis jeg må beherske meg. Jeg tror det er viktig at kroppen ikke tror den blir sultet. Så jeg forsøker bare å holde flyten etter hva kroppen vil den enkelte dagen. Men har lest en plass at man unngår slike platå i slankinen hvis man enkelte dager spiser mye, fordi da tror ikke kroppen at det er hungersnød, og det berømte spareblusset har ikke like stor sjanse for å dukke opp.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Spiser selv 1300kcal jevnt, men vil tro at det fungerer å gå ned i vekt selv om jeg går både over og under. Men med et kaloriinntak på 2700, da må man jammen trene mye også for å ikke gå i pluss. Mener da 2700 over en lang periode. For å ta av 1kg må man 7000kacl i minus - så da bør du regne selv hvor mye du ønsker å gå ned i uken. Selv forbrenner jeg ca 1900kcal - og jeg går ned 0,5kg i uken.(sånn ca)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 2700 er selvfølgelig ikke noe som skjer hver dag, ikke hver uke heller, men jeg har enkelte dager da det kan bli så høyt. Ca to ganger i uka kommer jeg over 2000, i snitt ligger jeg under 1600 og går ned i vekt. Jeg er bare usikker på om det er bra for kroppen at det varierer så mye. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå