Gå til innhold

Venner hjem på middag - er dere alltid "beredt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis barna impulsivt har venner med hjem på middag - sier du at det ikke passer, eller lager du alltid nok til flere enn dere i familien?

Lurer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er på sparer'n, så nei, vi lager ikke alltid for mye. Som regel er det bare nabojenta som kommer uanmeldt på middag, så har vi mat får hun bli, hvis ikke sier jeg nei

Skrevet

Jeg ville aldri gitt middagsmat til venner av mine barn uten "tillatelse" av deres foreldre.

Skal de ha middag selv snart? Har de allergier? Spiser de svin?

Så jeg sender dem på dør, og er svært takknemlig for at naboen gjør det samme.

Men jeg har ingen problem med å servere mat når det er avtalt. Vi har ofte grøtlunch på lørdager, og det er avtalt med foreldre.

Skrevet

Vi kar bestandig mulighet til å lage litt ekstra slik at det blir nok til alle. Om det ikke er nok av det som var planlakt til middag varmer vi noen rester, lager en suppe eller en litt mettende desert i tillegg. Det er aldri noe problem.

Skrevet

Hos oss er det alltid plass og mat :o)

Skrevet

her er nesten alle besøk planlagt, har 5-åring. Da er det seff. mat til gjesten. Kommer de dumpende innom, noe jeg ikke er fan av siden de er nokså små, så får de smake litt.

Skrevet

Her tar vi alltid i mot ekstra middagsgjester, både store og små... er enkelt å lage mer av det meste... putte et par ekstra poteter i lapskausen, litt mer egg og melk i pannekakerøren, en ekstra laksefilet eller to... litt mer grønnsaker og salat.. og oppkuttede grønnsaker vedsidenav..eller ta opp hjemmebakte rundstykker fra frysen... alle blir mette... av og til litt "merkelige" sammensetninger da..men med stearinlys på bordet og god stemning blir det bra for alle!

Skrevet

Klarer alltid å fikse til så det blir nok mat til en liten venn ja...

Men vennen må selvfølgelig alltid ringe hjem til foreldrene å spørre om det er greit først, litt dumt å fore opp en unge om foreldrene har lagt sene middagsplaner hjemme.

Gjest amandine
Skrevet

Her også, fru hjemmetråkk;-) Alltid åpne dører, alltid plass til en til eller to. Vi deler det vi har, og er noen sultne fremdeles blir det brødskiver eller noe annet. Pleier å høre med foreldrene til gjestene, da, men vi kjenner jo ungenes venner så allergi og svinekjøtt er jo ikke noe problem. Sjelden vi har fremmede folk til middag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...