Gå til innhold

Jeg misteker at ei jeg vet hvem er har os selv om hun ikke er alenemor..Bør jeg melde henne pga avmistanke???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg tror hun sniker til seg os selv om hun er sammen med barnefar og de bor ogå sammen er:

 

- Hun har heletiden vært veldi på og vise for hele verden at de er sammen, spesiellt på fb, hun hadde åpen profil og sto at hun var i et forhold + navnet på bf. Men rett etter fødselen så stengte hun profiilen sin og hun har fjærnet at hun er i et forhold.

 

- De står ikke oppført på samme adresse selv om de ikke bor sammen.

 

- Hun hadde ikke jobbet nok til at hun fikk permpenger så hun fikk bare engangsutbetalingen. Så de lever på hans lønn.

 

- han har barn fra før av pluss annen gjeld så etter at husleige og div er betalt er det neppe mye i gjen, da han har en helt vannlig lønn.

 

- Men hun handler mye dyre klær, sminke, frisør osv..Dette har fått meg til og reagere.

 

Hva tror dere??? Jeg vil ikke melde for og sette dem i problemer, men syns ikke at det er rett at de sniker til seg penger som de ikke skulle hatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde meldt dem uten tvil. De er selv ansvarlig for egen økonomi og det er ikke slik at når man ikke har penger eller krav på penger så kan man stjele penger.

 

I fjor ble NAV svindlet for omlag 22 millioner. Så jeg hadde ikke tvilt engang. Tjuvpakk har jeg ingeting til overs for og problemene har de skapt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det heletatt at hun mottar OS, eller bare tipper du det siden du ikke vet hvor hun ellers kan få penger fra?

 

Hvis du vet hun mottar OS og bor sammen med barnefar er det en selvfølge at du skal melde fra.

 

Vet du derimot ikke hvor hun får penger fra, bør du si det på en annen måte.

Da hadde jeg heller sakt at "Denne personen bor sammen med barnefra, så hvis hun mottar noen støtte som enslig forsørger bør dere ta en titt på henne".

 

Å melde ifra om missbruk av OS hvis du ikke vet om hun i det heletatt får det blir for teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To gale gir ikke en rett og alle kriminelle handlinger bør man melde fra om selv om noen gjør noe som er verre enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke om hun mottar os, men jeg har en mistanke om dette. Jeg kjenner best samboeren hennes og jeg vet at dette er en typisk "lettvindt" løsning som han er i stand til og foreslå for henne..

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet om hun mottar OS så hadde jeg latt det ligge. Er ikke din jobb å leke detektiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder ikke noe når du ikke er sikker i din sak. Finnes andre måter å være "moralens vokter" på..

 

Faktisk så er dere som melder uten handfast grunnlag noe av det verste jeg vet. Til dere vil jeg si, pass deres egne saker.

Til dere som faktisk VET, meld fra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke mottar OS, er det jo ikke noe problem. Da sjekker NAV registeret av os-mottakere, og står hun ikke der går brevet i søpla. Så er ikke noe problem å melde fra om mistanke, hvis hun ikke svindler får det ingen følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke noe for at jeg synes angiveri er verre enn trygdesvindel. Drive og tyste på den måten, skam deg HI!!

Dårlig karma til deg sendes herved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns a du skal melde jeg hi, for hvis hun ikke mottar os så får det uansett ingen konsenkvenser for dem...Siden hun allikevel mottar noen form for stønader fra nav, uten om bt da..

 

Problemet er vel derfor så mange slipper under med og motta os de ikke har krav på. Mange er faktisk så lure at de ikke springer rundt og skryter av at de lurer nav og dermed er det jo vansklig og oppdage disse tilfellene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde undersøkt litt til før jeg hadde tatt steget og meldt i fra...

 

Men det at de har forskjellige bostedsadresser, selv om de bor sammen er jo litt merkelig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!!!

 

Får dere slutte å melde alle til alt!!!!! Fei for egen dør... kanskje noen skotter på dere også, og tror dere forsømmer barna.. Kanskje noen har lyst til å melde dere til f.eks barnevernet... Kanskje det ligger en link her på barnimagen hvor hun lurer på om de skal melde deg for at hun TROR noe...

 

GAAAAAAAAAAAAAAAAAH blir litt sprø av all denne mistanken overfor alle hele tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet så kan hun være ufør eller noe lignende. Trenger ikke være OS.

 

Og hvordan vet du at de ikke har samme adresse? har du tilgang til folkeregisteret? For det som står i tlf katalogen er ikke nødvendigvis oppdatert med folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner han ganske godt så jeg vet at det ikke er snakk om trygd og slike ting. Greia er jo at denne dama er ung og litt lat, droppa ut av videregående for hun ikke gadd, fikk seg en jobb men fikk sparken for hun kom alltid for sent, gadd ikke og gi bekjed de dagene hun ikke kom osv. Så dermed klarte hun ikke og jobbe lenge nok til at hun fikk tjent opp perm penger. Men hun lever ikke akkurat som om hun har lite penger...

 

Det syns jeg er ganske rart. Og jeg vet også at han snylter på nav om han kan, bla lyver på seg sykemeldinger, benytter seg av absolutt alle egenmeldingsdagene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner litt mer til situasjonen enn oss her inne. Når du vet hvordan disse er "real life" får du bare ta valget.

Dess raskere de blir tatt, dess mindre straff får de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte 2 av mine egne kusiner så jeg hadde meldt ifra, jo før jo bedre så blir det ikke så mye å tilbakebetale.

 

Hvis hun ikke mottar OS så dropper de jo bare saken, så si at du mistenker hun, så har du iallefall gjort din samfunnsplikt.

 

Skjønner meg ikke på dere som sier at man ikke skal melde ifra. hva slags moral er det dere lærere barna deres? Sikkert deres barn som blir de som snylter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig! Virker som det er mange som vil melde bare for å få en stjerne i boken. Synes ikke noe om folk som ikke gidder å jobbe etc., men i enkelte sammenhenger vet man rett og slett ikke hele historien.

Men for all del! Om dere vil melde så gjør det, jeg håper bare at dere har et godt nok grunnlag. Det gjelder både OS og de dere melder til BV.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld i fra. folk som stjeler fra felleskassa er idioter.

og det er bedre at de blir tatt nå en siden.

 

og har hun ikke os, og misstanken er feil. så er det jo ikke noe problem. da har du ihvertfall gjort det du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld ifra om mistanke, som andre over sier har de ikke gjort noe galt så er ingen skade skjedd.

Det er faktisk vår plikt og melde fra om slike ting.. tyveri er tyveri uansett om man stjeler fra staten og felleskassa eller butikken!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du har rett til å melde henne selv om hun bruker penger på sminke frisør osv. VET du HVOR mye hun bruker? Er du SJALU!?

hvordan vet du dette sikkert? pass på dine egne saker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er langt i fra sjalu;) Vi har helt grei økonomi og vil jeg gå til frisøren eller kjøpe ny sminke så kan jeg det. Men det er pga av at vi begge to er i full jobb.

Hadde vi plutslig bare hatt en inntekt så hadde jeg nok ikke kunnet kjøpe så mye og dyre ting som denne jenta.. Og jeg vet at det er flere som reagerer, så det er nok flere som tenker det samme som meg..Vi bor på et lite sted så ryktene går raskt!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...