Gjest Tale30 Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Eller fungerer det greit med bukser og vårjakke i barnehage? Når slutter dere med vinterdressene? I dag er det jo ti grader, men kanskje greit å ha dressen hengenede i barnehagen en stund til. I alle fall deilig å kunne begynne med mindre klær nå
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Jeg synes det er et must. Kjedelig å gå rundt i klamme regnklær når det bare er fuktig ute. Da er jo vanlig bukse våt å 1 2 3, mens vårdress er godt, tørt og puster.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg bruker bare vårdress slik at jeg slipper å vaske bukser hver dag. Men mht vær/temp. så har det ingenting å si.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Jeg syns det er et must. Men bor på Vestlandet og at det er fuktig og møkkete på bakken er ikke uvanlig, så en beskyttende dress er veldig greit å ha, uten at det trenger å være regndress. Men syns det går like greit med todelt dress. Hadde det til min når han var 1-1 1/2 i fjor vår/sommer. Og vurderer å gå for det i år også(men han er ikke i barnehage på denne siden av sommeren da) Litt lettere med en beskyttende bukse og fleecejakke/vindjakke i stedet for hel dress.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Ja vårdress er et must. Veldig greit å ha på dager der det er litt fuktig ute, altså ikke regn men heller ikke strålende sol. Du beskytter inneklærene fra å bli slitte og skitne. Jeg legger mye penger i en god vinterdress (reima) men vårdressen kjøper jeg på europris. Billig og greit!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Ja, det er veldig greit å ha. Støtter forslaget som Reflexdress. Jeg har kjøpt Reima i år til mine, men på salg. Reima har bedre kvalitet. Lillesøster skulle arve Reflexdressen søster brukte i fjor, men den revnet nederst på beina. :/ Men da hadde den jo holdt vår og høst 2010. Er jo greit å betale 399 for det. (Mulig de er dyrere nå)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 Da kjøper vi en av de fine jeg så på Barnas hus. Trodde ikke disse dressene var vanntette og tenkte derfor at det var litt bortkastet på lekeplassen. Takk for tips.
Gjest Tale30 Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Da kjøper vi en av de fine jeg så på Barnas hus. Trodde ikke disse dressene var vanntette og tenkte derfor at det var litt bortkastet på lekeplassen. Takk for tips.
Willy Wonka Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 Vårdress er supert!!! Kjøpte i går. Tenker at regnbukse blir fryktelig klamt for de aktive barna. I tillegg er det greit med vårdress fordi de er vindtette. Mye sur vind om våren. Uten vårdress blir barna dine våte før de rekker å komme seg ut...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Har tatt med vinterdressen hjem og sendt med vårdress! Vårdress er supert!!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har også funnet ut at det er must. Ihvertfall veldig veldig greit. Det er kjedelig å gå med regntøy. Klamt og vanskelig få bevegd seg ordentlig. Ekkelt rett og slett. Med en lett, pustende, og vann- vindtett dress er det mye lettere å leke ute. Da særlig siden ungene ofte skitner seg til når de leker. Så slipper du å vaske buksene hele tiden. Jeg fant ut av at hvis det fortsetter med så fint vær som det er nå så slutter vi med vinterdressen. Det blir for varmt. Er vel en ca 10 grader her og. Du kan jo ta med fleece tøy/tykt ull som h*n kan ha under vårdressen om det skulle være litt kaldt en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå