Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Og hva hjelper deg? Symp. stress; *Stiv nakke *Stort søvnbehov *Amper *ikke "føle seg i form" over lengre tid Hjelpende tiltak; *gode venner og avkobling *massasje *"få tømt seg" *Kvaltetstid med familen
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 utslett og problemer med å slappe av er symptomer hjelper: selv prioritere bedre og legge opp et "bedre" løp
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg kan tidvis leve ganske så hektisk. Det vil si å ha det veldig, veldig travelt. Men stress er for meg noe helt annet. Jeg vil si at jeg opplevde virkelig stress da jeg fikk to barn ganske tett. Det var jo koselig og gleden var stor, men jeg sov lite, mistet hår og det verste av alt jeg gikk veldig opp i vekt. Vil se at dette varte i 3 år. For meg hjalp det lite å være med familie og venner. Jeg ønsket bare å være alene - aller helst gå en tur på kveldstid. Har også opplevd ekstremt stress ved et samlivsbrudd, men det er langt tilbake i tid.
Tante Blås Squaw Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Jeg skjønner ikke at jeg stresser for mye før jeg blir enten fysisk dårlig eller kjenner meg deppa. Ting som funker for meg: * klinings med husets herre (..og gjerne sex, takk!) * gå en tur i skogen alene * høre på Tori Amos, Broken Bells, Eels, Fleet Foxes eller andre favoritter - gjerne gaule med * leke med Bella (babyen) * lese for Fabian * lage mat sammen med Felizia * pusle med planter ute og inne * scrappe * drikke kaffe og prate bullshit med ei nær venninne * kose kattene * gjøre husarbeid * sortere noe * ta en laaaang egoistisk bruke-altfor-mye-vann-dusj * legge meg etter at de to minste har lagt seg, dvs halv åtte, og ta to sovepiller * se på Michael McIntyre's Comedy Roadshow på Youtube * lese en knallgod roman * ta en tur på biblioteket * skrive av meg det som plager meg * tegne eller male
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 - Kløe - Svimmelhet - Svetting! (For stressituasjoner, altså..)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 Jeg er sykemeldt fordi jeg møtte veggen, legen kaller det stress. Jeg var sliten og trett hele dagen, sov veldig tungt og var aldri uthvilt. Nå har jeg det forsåvidt litt bedre og lærer meg å kjenne symptomene og hvordan jeg kan lindre dem. Symptomer: - humørsvingninger, jeg blir svært amper og veldig nedstemt. - tretthet - Jeg får veldig vondt i magen og stikninger i brystet - hodepine, jeg har vært mange ganger hos optiker og øyelege for å sjekke øynene før kroppen sa stopp. - enormt behov for å få ha kroppen min i fred, ikke rør meg... Det som hjelper er: - Søvn, masse søvn. - tid til det jeg vil gjøre i mitt eget tempo, og bare tid til megselv generelt. - Hyggetid med barna (og mannen), balansegangen er vanskelig der Og jeg forsøker å finne energityven min, hva gjør meg stresset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå