Gå til innhold

Alenemamma og sykmelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått legetime i dag, skal opp og be om sykemelding pga at jeg er utslitt. Jeg er i kke i jobb, men pappaen til lille får ikke permisjon med mindre jeg er sykemeldt. Håper dette går i orden nå, jeg trenger så vanvittig til avlastning at jeg henger ikke sammen lenger. Har andre barn og, så håper det går i orden og at pappaen til lille får sin pappaperm og kan avlaste litt.

Selv om det føles som et grundig nederlag.."hei, doktor, jeg er så sliten at jeg ikke ikke klarer ungen jeg.." IKKE kult i det hele tatt!! Men her har jeg ikke familie eller noen jeg kan be om hjelp, så da får det bli sånn en uke eller to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke pappaen ta ut pappaperm? Han kan ta over permisjonen og du gå tilbake til jobb?

Det var i allefall ingen problem da jeg var i permisjon. Det var såpass mye på min jobb og gjøre, at jeg måtte tilbake på jobb litt tidligere enn planlagt. Da kontaktet jeg nav og fikk overført permisjonen til far og jeg selv gikk tilbake til jobb.

Skrevet

Alternativt kan han vel ta ut barnepassers sykdom dager?

Skrevet

Husk at det skal mye til for å få innvilget en slik sykemelding.. At du er sliten er i seg selv ikke grunn nok, du må være så syk at du ikke kan ta deg av barnet - og da gjelder det det barnet du er i permisjon for. At du har andre barn du også passer på er ikke nav sitt problem.. Snakk med legen og nav, legen må fylle ut utvidet sykemelding for deg og spesifisere hvorfor og hvordan du ikke kan ta deg av barnet.. Det er jo uansett ikke noe problem for deg å gi bort to uker av fedrekvoten til far, selv om det er slik at du får denne når du er alene med barnet står du fritt til å gi bort hele eller deler av denne til pappaen.. Men husk at du da ikke regnes som aleneforsørger i nav's øyne og kan risikere å miste stønader da du ikke har hovedforsørger ansvar for barnet ditt i perioden pappaen har permisjon!!!!

Ikke så rett fram som det høres ut med andre ord, ta deg en telefon til nav du...

Skrevet

har ikke jobb å gå tilbake til..og han har ikke krav på pappaperm siden vi aldri har bodd sammen.

Skrevet

Klar over at lista er høy for innvilgelse. Men tenker det skader jo ikke snakke med legen heller. Og selvsagt nav:)

Åh, kjenner jeg er litt misunnelig på dere som er i forhold, og kan overlate ansvaret litt til pappaer..Det er vanskelig å skulle være både mamma og pappa, følge opp og følge med og alt. Men når jeg leser gjennom mitt eget hovedinnlegg her, høres jeg jo ut som den sutrerern..får ta timen, og se hva som skjer. Okke som har jeg jo egentlig ikke lov å gi opp heller!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...