Gå til innhold

Beregnet termin satt tilbake 10 dager etter tidlig UL


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde beregnet termin til 31 oktober etter første dags blødning sist menstruasjon. Altså skulle jeg i dag vært i uke 9. Etter tidlig UL satte gynekologen meg tilbake 10 dager, til 10 november ( 7 uker )

 

Jeg får det ikke til å stemme i forhold til blødninger.

 

Min siste blødning var imidlertid en spontanabort 22 januar 2011, men den eneste blødningen jeg kunne bruke i beregningen.

 

Jeg testet likevel helt klart positivt flere dager før beregnet neste blødning og klarer ikke slå meg til ro med ny termin beregning...

 

Noen som har vært bort i lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg forstod ikke helt dette selv. Jeg hadde også siste første mensdag 22/23 januar. Min menstermin er derfor 31 oktober/1 november.

Jeg er i dag 8+3. Så da får jeg det ikke til å stemme at du kan være i uke 9... Er det spontanaborten du regner som siste mens? For i såfall kan det jo være at eggløsning kom senere enn den pleier, at den kanskje kom 3-4 uker etter SA'en og ikke etter ca. 14 dager som etter vanlig etter mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to døtre fra før, og pga at jeg er "plaget" med eggløsningssmerter, har jeg vært ganske sikker på når unnfangelsen har funnet sted (iallefall innenfor noen dager). Begge gangene har terminen blitt satt tilbake etter ultralyd, opptil flere uker faktisk. Men begge jentene har blitt født ca på min egen termin, så denne gangen skal jeg ta ultralydsterminen med en klype salt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt ny inne på disse regnestykkene, mulig jeg misforstår ... Men har sett at det regnes ulikt her inne f.eks at 8+3 er i 9 ende uke. Når man er pålogget så kommer en velkomsthilsen og der står det du er nå i 9 ende uke... ????

 

Ja, vanskelig å beregne eggløsning, men jeg testet klart positivt flere dager før forventet mens ( da med 22 jan som utgangspkt for forrige mens første dag...) Men som du sier eggløsning kan ha kommet senere, noe den i følge UL må ha gjort...

 

Egentlig ikke kjempe viktig, viktigste er jo å bære frem et friskt barn uansett termin dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også gravid rett etter en spontanabort og ble satt tilbake med 8 dager.

 

Syklusen er ofte litt ustabil etter en spontanabort, så det er nesten umulig å ta utgangspunkt i når spontanaborten startet.

 

Når det er sagt så vokser fostrene litt i rykk og napp, og på en tidlig UL kan en millimeter sette deg fram/tilbake med flere dager. Så i utgangspunktet er det den ordinære ultralyden du bør ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...