lilleღpersille Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Det gjelder altså glass og metall til resirkulering. Jada, dere las riktig! Jeg mener glassene skal skylles godt før det kastes, mens mannen min mener det ikke er noe vits i. Da det likevel skal smeltes om. Han rett og slett ler av meg! Vi har egen søppeldunk til glass og metall. Sikkert bare en bagatell, men jeg har et inntrykk av at det er viktig:) Så lurer jeg da på om det er noen som kan fortelle meg at jeg ikke trenger å bruke ressurser og varmtvann for å få de rene?
Gothminister Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Det skal vel skylles av,trenger ikke direkte å bruke kosten,men skylles godt. Det samme med plastikken! Så du har rett,mener nå jeg da =)
Gjest Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 I fjorårets tømmekalender fra "vårt" renholdsselskap står det ganske så klart at glass (syltetøyglass o.l., ja) skal skylles rene før kast.
temine Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Glass og metall skal være rent før det gjenvinnes. Det samme med papir i papirsøppelet, er det tilgriset kan det ikke gjenvinnes. De som jobber med gjennvinning sliter med MYE skittent avfall som må sorteres ut.
lilleღpersille Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2011 Tusen hjertelig takk til dere alle sammen! Ja, jeg har rett! Han ble litt nærvøs og googla og der sto det akkurat det jeg hadde sagt! Han sammenligna meg faktisk med dama som satte på cruiskontrollen på bobilen sin og gikk bak for å koke kaffe... Takk for den liksom! Når han erkjente at jeg hadde rett, parerte jeg ham med at det var heller han som hadde grilla katten i microen:) Hehe Så dum mente han at jeg var når jeg mente det var viktig å skylle... Men ellers så er vi veldig glade i hverandre og krangler ikke så busta fyker her. Det starta nemlig med at jeg tok han i å ville kaste et sennepssild-glass rett i glassavfallet uten å skylle det først. Men det var virkelig godt å ha rett!
Gjest Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Skyller her ja.. ellers blir det jo også kjip lukt i glass/metall beholderen man oppbevarer inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå