Gå til innhold

Dere som spiser mye rent kjøtt og fisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig rent kjøtt?? Fisk er greit, men hva kjøtt spiser dere da? Og hvordan tilberedes det? Vi er dårlige på kjøttmiddager her i huset, spiser kylling og fisk, men har aldri vært noe begeistret for annet kjøtt. Er det kylling som reknes som rent kjøtt? Føler meg rimelig grønn på dette område ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så gode på det vi heller.. men rent kjøtt er vel kjøttstykker som kylling, svin og storfe etc. Altså ikke blandingsprodukter.

Karbonadedeig er jo også forholdsvis rent... lite fett hvertfall. Vi bruker kun det, aldri kjøttdeig.

Skrevet

Rent kjøtt = hele kjøttstykker, som f.eks. steiker, koteletter, fileter osv. Altså ikke behandlet.

Uten kjøtt hadde jeg sultet i hjel...

Skrevet

Okei, men kan jeg spør om noe? Når jeg skal tilberede koteletter så blir de ikke noe gode om jeg ikke først steker de litt på hver side, også koker de i over en time. Dette er jo noe som tar rimelig laaaang tid i en ellers travel hverdag, det må finnes andre måter å gjøre det på? (med like godt resultat)

Skrevet

Nei, jeg har ikke funnet noen hurtigløsning på koteletter. Jeg gjør som du. Men klart, man kan jo gjøre dette kvelden før og varme dem opp til middag, da blir de minst like gode. En times tid til middagslaging har jeg tid til to-tre dager i uka, da tar vi heller ei skive i det vi kommer hjem og middag i 6-7-tida.

Ellers er jo strimlet kjøtt raskt å lage til, da. F.eks. småskåret reinskjøtt med ris og div. til. Brune kjøttet raskt, krydre og helle i fløte (evt. melk....) la koke mens risen og tilbehøret koker. Eller elghakk, stekes som kjøttdeig og blandes med potetterninger eller pasta. Viltkjøttet er jo dessuten magert, så fløten er ikke så farlig..... ;-)

Skrevet

Kotelettene bør legges i en form smurt med smør og salt og pepper. Så 200 grader i ca. en time (hvis store koteletter).. da blir de saftige og gode. Det er nakkekoteletter. Vanlige har kortere steketid fordi de har mindre fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...