Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Hun er ekstremt overvektig, hun er litt lavere enn meg så vil tippe hun er 1.65 og veier 180-200 kg, hun vil ikke ut med hvor mye hun veier, men etter å ha sett slankekrigen på formiddagene så vil jeg tippe hun er nærmere 200, mannen mener hun kan være over. Hun ser litt større ut en hun som het Shay. Og hun veide 216 kg. I alle år jeg har kjent henne så har hun drevet på med slanking, jeg har kjent henne i over 10 år, men i stedet for å gå ned så har hun lagt mer og mer på seg. Hun fikk innviglet slankeoperasjon, men fikk beskjed om at hun måtte ned 50-70 kg før de ville operere! Og nå har hun bestemt seg for at dette skal hun greie selv, men problemet er at hun er flink i et par dager så blir hun sittende på sofan å spise sjokolade og en hel drøss med mat som hun skyller ned med brus. Og det som er typisk for henne etter hun har trent er å belønne seg selv med sjokolade! Jeg ser hun blir dårligere og dårligere til beins, hun peser og svetten pippler av enkle oppgaver. Hun har problemer med å reise seg fra sofan, da må hun kave litt før hun klarer det med fart. Hun har to barn, og jeg er veldig bekymret for henne, det er jo farlig å være så overvektig. Jeg er så redd for at hun spiser seg ihjel snart. Noen her inne som har vært ekstremt overvektig, men som har klart å gå ned i vekt og holdt seg der???? Er det håp for henne?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 det beste for hun hadde kanskje vært å få dratt på en slankeleir. hun må snakke med fastlegen. da kan hun bo et sted i to måneder, eventuelt da det på dagtid og få hjelp til alle måltider, trene og snakke med psykolog om hvorfor hun er overvektig..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 ja jeg har snakket med henne om det, men det vil hun ikke ha noe av for hun mener hun ikke trenger det. For dette kan hun klare selv. Men det ser jeg jo tydlig at hun ikke kan. Hvor mye kan en person egentlig veie før hun eller han blir sengeliggende? Jeg tenker ofte på henne når jeg ser ekstremt overvektige mennesker på TV som er så store at de ikke klarer å gå mer, før jeg syns ikke hun er så langt unna det selv. For hun er stor. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Før hun eventuelt blir sengeliggende vil hun komme til et stadium der hun tilbringer mesteparten av tida i en lenestol, og tar seg rundt med krykker eller stokk. Det spørs hvor sterke knær hun har. La oss håpe at hun går med på å reise til en "slankeleir" i løpet av de nærmeste årene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Hvis du vil hjelpe, så kan dere jo trene og spise sammen?? Du er jo tydeligvis hjemme på formiddagene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Jeg meldte meg inn i treningsstudio sammen med henne, men jeg går som regel for tiden. Hva mener du med at jeg tydligvis er hjemme på formiddagene? Både jeg og hun har familie, kan ikke drive å spise sammen med henne hver eneste dag. hun har mann og to barn, mens jeg har mann og 3 barn. Jeg bor i samme nabolag som hun og spør ofte om hun vil bli med meg på tur, jeg går lange turer på kveldene med hunden. Men hun har aldri takket ja til det enda. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå