Gå til innhold

Lite liv i perioder


julimamma2011

Anbefalte innlegg

Hei

De siste dagene syns jeg det har vært veldig rolig i magen. Er i uke 25 nå. Er det andre som opplever dette såpass langt uti svangerskapet?

Var hos jordmor som hørte hjertelyd forrige torsdag, og det er etter det jeg syns det har vært stille.

Prøvd å drikke iskaldt vann og søt saft, men syns ikke dte hjelper stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er i uke 26 og har kjent økende liv. Dvs, babyen sparker hardere, og litt oftere. Syns du bør gå en tur til legen hvis det er veldig stille der inne. Det er helt sikkert bra med lille tassen, men jeg hadde ihvertfall blitt beroliget av å høre hjertelyd :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha merket my mindre liv på dagen jeg og... er og gått inn i uke 25 :)

 

men jeg opplever som om ungen lager mer liv når jeg skal sove, eller sent om kvelden...

 

har dager jeg kjenner normalt med liv hele døgnet, til nesten ingen liv om dagen og mye om morgen og kvelden

 

men er du bekymret snakk med lege og jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er også i uke 25 nå. Her varierer det veldig fra dag til dag. Noen dager er det full baluba hele dagen mer eller mindre, andre dager er hun så rolig at jeg lurer på om alt er greit. Snakket med jordmoren om dette, og hun mente at dette var helt normalt (for meg og mitt svangerskap), men som de over har sagt - er du bekymret så kontakt lege eller jordmor for en ekstra sjekk :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har merket en ting og *det poppet inn i hodet etterpå jeg skrev*

 

hvis ungen snur seg, slik at ungen ligger oppned er det mye mer roligere enn når føtterne er ned :) (har merket det et par ganger, syns det kjentes noe grusomt ekkelt ut hehe fikk en sånn ala "nå strekker jeg meg litt her" i vanrett stilling over magen en gang)

 

så det kan være noe så enkelt :) men fortsatt er du bekymret snakk med lege og jordmor :) du kjenner nok best hvis det er noe og bekymre seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for andre gang og kjenner stor forskjell på aktivitet i magen. Med første var det spark og sprell og jeg hadde ikke en eneste dag der jeg lurte på om alt gikk bra med henne inni der. Jeg hadde ei venninne som gikk gravid samtidig og som var flere ganger inne til UL for sjekk siden fostret var så rolig i perioder. Ute av magen i dag er jenta mi ekstremt aktiv og venninna mi si er ei veldig rolig tøtte.

 

Denne gangen er alt mye roligere. Er i uke 26. Jeg må kjenne etter omtrent hver tredje dag! Hvis jeg kjenner bevegelse noen ganger i løpet av døgnet så er det nok for meg. Jeg synes heller ikke de er kraftige om dagen, men det tror jeg har med fostrets liggestilling å gjøre, har ikke tenkt over det så mye egentlig.

 

Ta kontakt med JM eller sykehuset hvis du er bekymret! Jeg tror de har inne flere om dagen som opplever bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fine svar dere:-)

Jeg har nå kjent en del liv på kvelden, men hun er veldig rolig på dagen! Men jeg skal ta det opp med legen, skal til henne snart.

Vi satser på ei rolig jente når hun kommer ut også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Venter jente nr. 3 i juli-2011, og det er stor forskjell på hvor mye de 3 har beveget seg. Med første kjente jeg ingenting før over halvvegs og det var lite bevegelser helt fram mot fødsel. Fikk ei flott og rolig jente:) Nr 2 var knapt i ro et sekund og er nå 9 år og fremdeles aktiv. Denne gangen er det en god del bevegelser men rolig i perioder.

 

Har du prøvd med søt drikke, f.eks Cola eller saft? Pleier å få i gang en del liv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er veldig forskjellig fra baby til baby, noen har full baluba hele tiden. Og noen er roliere.

Er å i uke 25, å sparkene er mye hardere enn før.Men han sparker i mindre perioder enn før syns jeg. Men han er svært aktiv sier jordmoren min.

Men nå har di jo ett sovemønster, som gjør at di sover mye mer i magen nå enn tiliere.

 

Min våkner til liv når jeg slapper helt av og når jeg legger meg:).

Men kjenne han godt vær dag.

 

Hvis du er uroli,skal du ik være redd før å kontakte lege el jordmor! Det er derfor vi har dem:)

 

Lykke til fremover:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...