Gå til innhold

Samboeren min er vanskelig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil at ungen absolutt skal oppkalles etter sin mormor. Som tilfeldigvis heter Kjellbjørg. han har et veldig nært forhold til henne, og hun er en knall dame som jeg også virkelig ser opp til.

Men jeg klarer ikke tanken på at datteren min skal hete Kjellbjørg. Klarer ikke finne gode kombinasjoner så det kan brukes som mellomnavn.

Har foreslått at mormoren kan få komme med forslag til navn, som en ære istedenfor. Tror nemlig hun vil forstå meg, om jeg fikk lov til å ta det opp med henne. (Hun har tidligere uttalt at da en nabojente fikk navnet Borghild at det var et vanskelig navn for ei lita jente).

(men jeg er villig til å bruke Bjørg som mellomnavn da... har dere forslag til eventuelle navnkombiansjoner med Bjørg??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår andre datter heter forresten Astrid etter min mormor, så ser jo at han vil ha sin del av slekta nå...

HI

Skrevet

Solbjørg, det heter foresten min svigermor;)

Skrevet

Ja, foreslå Solbjørg isteden. Eller Bjørg. Kjellbjørg blir en smule heavy, helt enig med deg. (Og som du sier er det ikke utenkelig at mormora hans er enig med deg.)

Skrevet

Ingebjørg er mye finere :)

Forstår sin frustrasjon ;)

Skrevet

Shelby, å spille på lyden, men allikevel ok :-)

Skrevet

Takk for forslag. Vil helst ha delt opp bjørg navnet også, så det ikke blir i ett.

f.eks. Anne Bjørg.

HI

Skrevet

Si som det er: Astrid er et pent navn og et man fint kan gi en jente idag, mens Kjellbjørg er alt for tungt og gammeldags. Det nytter ikke at verdens fineste mormødre heter det, og svaret er nei. Dessuten passer de ikke sammen, Astrid og Kjell-Børge, unnskyld, Kjellbjørg.

Her er barna kalt opp etter olde- og tippoldeforeldre på morssiden, men kun fordi det er pene navn. Navnene på farssiden var Odd-Magne, Oddbjørg og Målfrid og .. Stopper her.

Heldigvis var vi enige, men jeg hadde glatt tatt kampen hvis nødvendig. Dere kan ikke gi jenta et navn som du er så åpenbart ukomfortabel med, det skal jo brukes hver dag.

Kristine, Matilde, Annika, Karin, Jenny, Mette, Katrine, Gerda - alle de er mye penere og klinger bedre med Astrid.

Lykke til og stå på :)

Skrevet

Jeg skal nok kjempe med nebb og klør, og om han ikke snart endrer mening, så snakker jeg med mormora hans!!

Karin var kjempefint!

Skrevet

*nå er jeg fan av gamle navn da* men et mellom navn behøver ikke å rime eller passe 100% sammen, for man bruker skjeldent mellomnavnene...

Kjellbjørg er et fint navn syns jeg, men et tungt navn. datteren min skal få navnet etter mormor, hun heter Edla, og kommer ikke til å forandre det på noen områder, men vil ikke ha det som fornavn for det blir bare rart og bruke (mormor døde i fjord).

men go ide og spørre mormoren om forslag istede hvis du ikke vil bruke navnet :)

Skrevet

Hva het moren til mormoren hans da? Hvid du synes det er et fint navn, kan det kanskje være et kompromiss? Ellers synes jeg Sigrid, Mari og Marit passer veldig bra til Astrid:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...