Gå til innhold

BARNEHAGESTART! Hva trenger vi til mini som er 14 mnd når han starter??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså - vi MÅ ta litt etter hvert. Han staerter ikke før august, men vi tenkte begynne handle. Hva og hvor mye tranger han av ulike klær og greier?? Blir veeeldig glad for gode råd :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utedress

luer

regntøy

støvler, fritidssko

 

Ekstra klær liggene i bhg som ekstra boddy, strømpebukse, sokker, bukse/genser/joggedress.

 

Når det nærmer seg vinter må du ha vinterdress, vintersko, vinterlue, votter, ullklær evt fleece klær;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte også når han var 14 mnd, men det var i des/jan. Han har pr i dag vinterdress, regntøy, cheroxer. Vintersko har vi på til og fra hjemmet. Ellers så har vi en korg med skift. Bukse, genser, ullundertøy, sokker. Smokk og koseklut. Lue, votter, hals.

Til august blir det nå lettere klær, men regntøy og støvler er nok greit å ha. + Innesko, tøfler el sandaler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vel, nå glemmer jeg sikkert masse men jeg hiver meg utpå likevel, så kan heller noen andre fylle på eller rette på meg;)

 

- Dress, litt forskjellig type votter kan være greit, litt forskjellige luer osv.

- Sovevogn, vognpose osv. som barnet trenger i vogna når det skal sove.

Så er det jo litt skifft til å ha i hylla/sekken hvis han blir våt eller skitten.

 

Det er liksom ikke så veldig hokus pokus:) Hehe. Så blir det jo mere utetøy osv. når barnet blir eldre. Kan ikke huske at de satte eldstesønnen min ut i regnværet når han akkurat hadde lært å gå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerhalvåret må dere ha: Jakke, lue/caps, solkrem, regntøy og gummistøvler, dyne/teppe om han skal sove i vogn og eventuelt en vogn til å sove i, joggesko/sandaler... ehhh, hva mer??.....

 

På sen-høsten/vinteren; lue, hals, votter, ullsokker, ulltøy og/eller fleece, vinterdress, cherrox og vinterstøvler, skinnpose o.l til vogna

 

Kommer ikke på noe mer sånn i farta, men hør med personalet. Mye varierer fra barnehage til barnehage (som f.eks solkrem, noen får det i barnehagen, vogn; noen sover ikke ute osv)

 

Og så må selvfølgelig barnet ha nok skifteklær i hylla si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...