TurboPrinsessen:-) Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg prøver å hjelpe min mor, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Hun har selv vært i kontakt med arbeidsgiver, fagforbundet, og Nav. Opptil flere ganger! Hun ble pensjonist i desember i fjor, og informasjonen hun hele tiden har fått, er at den nye pensjonsreformen ikke skulle gjelde for de født i 1945 (1948?) eller senere. De som er født i 1943 skulle atså ikke bli berørt av den nye ordningen. Fagforbundet henns har gjennom mange år forandlet frem gode pensjonsavtaler, men nå ser det ut til at hun ikke får dette utbetalt likevel. Er snakk om 90 tusen ekstra i året, og hun ville da lagt på ca 300 tusen i året. Nå mener de plutselig på Nav at hun kommer inn under den nye ordningen, at hun mister hele pensjonen sin. Det kan jo ikke være riktig! Det er ingen som kan gi henne et ordenlig svar, hun har holdt på siden september i fjor med å få svar.. FORTSATT vet hun ikke hva hun skal ha i pensjon, og hun har vært pensjonist siden desember i fjor!! Det sliter veldig på henne, og hun er syk i tillegg, så det blir en ekstra belastning for henne. Noen som jobber med dette, som kan gi et svar? Hun har en kollega som gikk av med AFP i fjor, 62år gammel Han måtte gjøre det før fjorårets utgang for ikke å tape masse penger, og han er jo yngre enn henne.. det henger jo ikke på greip! Om ingen kan svare, så kan det jo være en grei tankevekker at en holder styr på pensjonen sin, selv om det er 40 år til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå