renateda Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Fikk i dag brev i posten ang hovedopptaket for barnehage her i kommunen. Jeg søkte kun på 1 barnehage, da storesøster går der. Det er da en selvfølge at det er den barnehagen jeg søker på. Men nei fikk plass i en annen barnehage som ligger lengre unna og som jeg ikke søkte på. Er det mulig?? Jeg har forståelse for reglement og at min sønn er født etter fristen for rett til barnehage plass ( født etter 31.august). Men da kommunen likevell har mulighet til å gi barnehageplass synes jeg virkelig at det burde tas hensyn til søsken. Hvordan skal jeg forklare min datter at lillebror ikke får gå i den barnehagen. For ikke å snakke om hvor tungvint dette blir, og at jeg ikke kjenner noe til denne andre barnehagen. Er veldig frustert her jeg sitter.. Har du barn som går i hver sin barnehage?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Ja, når vi flytta hit så hadde ikke bhg til lillebror plass til storebror så jeg var nødt til å finne annen bhg til han.. Ikke vanskelig i det hele tatt, men bhg til storebror var en dritt bhg (ikke bare vi som har hatt problemer med den) Uansett, blir jo ikke værre enn når en skal på skolen og en i bhg =) Må levere til to forskjellige steder likevel da =) Likevel skjønner jeg frustrasjonen din tross reglementet, men kan du ikke ringe den bhg du ønsker plass i og snakke med dem, kan jo hende de likevel kan hjelpe dere..... Hvis ikke finner du ut alt du trenger om den bhg du har fått plass i og går dit med åpent sinn, besøk dem både anmeldt og uanmeldt =))
Piipii Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Så lenge du kun har søkt en bhg, så velger kommunen en til deg hvis det ikke er plass i den bhg du har søkt. Er veldig dumt å kun søke en bhg, for da kan man havne hvor som helst og spesielt siden han er født utenfor fristen. Men søk overflytting med en gang, ofte går dette veldig fort. Vi har ihvertfall fått det slik som vi ville to ganger på veldig kort tid. Vi ringte også saksbehandlerern vår ofte for å høre hvordan vi lå ann i køen, hjalp masse det;) På sistemann så fikk vi byttet bhg før han hadde begynt til og med. Men det viktigste er at du takker ja til plassen, så du ihvertfall har plass. For da vil du bli prioritert siden dere kun skal bytte bhg. Lykke til
Tante Gustava Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Man har jo søskenprioritet, men det hjelper selvsagt lite hvis det f.eks er altfor mange småsøsken som skal begynne. Hva med å søke storesøster over i den andre barnehagen hvis det er mulig? Jeg bor i Oslo, og mange av mine venner har barn i forskjellige barnehager. Selvsagt er det tungvint, men det går.
*Lille Persille" Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Jeg regner med at vi også må levere i to barnehager. Storesøster ble bare plassert i en barnehage vi ikke hadde søkt på i fjor, til tross for at vi hadde satt opp 5 forskjellige barenhager i søket vårt. Vi har forsøkt å få henne flyttet hele barnehageeåret men ikke lykkes. Søker nå ny plass til henne men kan da ikke få inn lillebror (som er født i august 2010) på søskenprioritet. Har ringt med alle barnehagene og alle sier at de ikke kan ta inn begge to så da får vi vel bare ha dem i hver sin ett år da og søke en av dem over på søskenprioritet til neste år, dritt altså!!!
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Send inn klageskjemaet som følger med!
Odine! Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Jeg skjønner godt at du er irritert og frustrert, men reglene har sikkert blitt fulgt. Med flaks kan du ennå få plass i riktig barnehage innen han skal starte. Jeg regner med å ha barn i to barnehager (pluss en førsteklassing) fra januar av. Fra august neste år regner jeg med å få minsten overført til "vår" barnehage og da blir alt så mye lettere. Hvis vi er uheldige så får han ikke plass før august 2012, men på en måte hadde det vært fint, for da slipper jeg å hente og levere på tre plasser.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Da fyllte de vel opp med de som stod forran dere i køen da? Andre med søsken i denne barnehagen født før denne magiske datoen? Vi kom ikke inn i noen av de bhg vi søkte på selv om nuppa er 1,5år og har krav på plass + at det er full dekning der vi bor. Vet også om noen som ikke har fått plass til yngste i bhg. der storesøsken går nettopp for det er så mange av de som skal inn i år som har søsken der at det rett og slett ikke var plass til alle. Du kan jo stå på venteliste.. Men du kan vel ikke klage, her kan man iallefall klage kun om man ikke får oppfyllt 1. eller 2. pri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå