Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Er førstegangs så det er mange spm som surrer i hodet, men da tenkte jeg å spørre her Igår kveld begynte baby i magen å bevege seg ganske mye mindre, og slik er det i dag også, men ikke slik at jeg bekymrer meg, men jeg har også fått EKSTREMT mye luft i systemet (æsj...) , og løs mage, kan alt dette ha en sammenheng med en fødsel? Har ikke noe spes vonde kynnere(bare en sjelden gang i ny og ne), men kan slike tegn som dette, være fødselstegn? at kroppen gjør seg klar?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Klart det kan. Men det kan også være noe helt annet. Jeg hadde ingen fødselstegn i det hele tatt før jeg fikk rier
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 hehe joda, sant nok, det kan være hva som helst, men man lurer veldig når tiden nærmer seg, og man er dritt lei Har bare lest her inne at det har vært stille før stormen for mange osv har en VELDIG livlig krabat i magen som har blitt litt vel slækk.... Rart hvordan man går og leter etter tegn, og "ønsker" vondter...huff...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Det kan være det, men kan dessverre like gjerne ikke være tegn på noe som helst. Beklager I snitt går førstegangsfødende 4 dager over termin tror jeg. Det gjorde jeg i hvert fall Det er STOOORT å bli mamma. Helt fantastisk faktisk. Men selvsagt er det slitsomt også. Jeg merka verken slimpropp, vannavgang, langvarige vonde kynnere, diare osv osv... Poenget mitt er at plutselig så er du i fødsel Det trenger ikke å være så mange tegn. Hos meg bare var det BÆNG, våkna på natta og merka at her var det ikke kynnere nei, men ordentlige rier. Dagen etter klokka 16.35 lå verdens skjønneste jente på brystet mitt mens hun titta på meg for aller første gang. Får helt klump i halsen bare jeg tenker på det. Den første øyekontakten er helt uforglemmelig. Unner deg så den gleden av å bli mamma Men vær obs på at det er heelt normalt å føle seg sliten gjerne i lang tid etter. klem!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 takk for godt svar gleder meg masse masse jeg vet jeg blir satt igang hvis jeg går over termin, pga str på bekken, så jeg har ikke mange dager igjen uansett, men ønsket om at det skjer av seg selv, er veldig høyt...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Et lite lyntips. Ta med sportsdrikk på fødestuen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 det skal jeg gjøre men en ting jeg lurte på, hvis man først får vonde kynnere/evt rier da, hva er vanlig, med tanke på lengde på disse "taka" i starten osv? hvor lenge er det vondt osv osv?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 Du lurer på akkurat det samme som jeg lurte på. Men jeg kan si det slik at når du først har fått ekte rier, så vil du ikke være i tvil om at det er det du har. Ikke fordi det nødvendigvis er så vondt altså, men fordi de skiller seg helt ut i fra kynnerene. Det er vanskelig å si hvor lenge riene varer i starten osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå