Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 har ei jente som blir 1 år denne uka og hun får enda 3 flasker melk daglig. Hun begynner snart i bhg. og jeg tviler på at de gir flaske der:P gi meg noen tips om hvordan få henne til å slutte med flaske? Har prøvd tutkopp glass med sugerør glass uten sugerør:P uten hell........... hjelp!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Prøvd flere tutkopper? Noen ungen (slik som min) er ekstremt sære å drikker kun av den ene typen DE finner det for godt Slutte med flaske krever litt planlegging. Ta en å en flaske av gangen. Sørg for at hun får i seg annen drikke så hun ikke blir dehydrert. Når min nærmet seg året tok jeg formiddagsflaska (hadde bare 2 i den tiden) og erstattet med mat. Gikk kjempefint. Litt magetrøbbel noen dager, men det gikk fort over når mini tok til seg nok drikke ellers. Kveldsflaska finn mini bestandi på armen rett før sengetid. Dette var dagens kosestund. Byttet flaske med smokk og samme kosen som før (hadde en ferdig flaske på benken hvis det skulle skjære seg totalt). Fikk noen rare blikk, men null protester og ingen tårer. Gikk over all forventning. Jeg undervurdete lille kraftig der tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Ikke stress med å venne henne av med det akkurat i det hun skal begynne i barnehage er mitt råd. De kan sikkert gi henne melk på flaske i allefall en gang om dagen i en overgangsfase, så slipper hun å kvitte seg med den kosen akkurat når hun er ny i barnehagen. Så kan de kanskje bare gå over til tutekopp etterhvert når hun er trygg og kjent. Dere kan jo fremdeles gi henne melkeflaska hjemme f.eks om kvelden. Hun trenger vel ikke slutte med den ennå, er jo bare knapt et år. Så lenge hun pusser tenner etter at hun har drukket melken om kvelden så gjør det da ingenting om hun koser seg med en flaske en stund til tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå