Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Mitt barn og bursdagsbarnet går på samme avdeling, men de er ikke samme år, men mange fra mitt barns år var invitert, ca 75% av avdelingen var invitert. Samt noen fra avdelingen under. Barnet vårt hadde bursdag i februar, og dagens bursdagsbarn var da invitert. Dagens bursdagsbarn hadde invitert samtlige barn som var hos oss, bortsett fra vårt. Absolut alle vennene til vårt barn var i denne bursdagen. Synest det var dritdårlig gjort. Barnet vårt var så lei seg. Barnet vårt har bare vært i et bursdagsbesøk før, og fikk jo helt klart med seg at alle andre skulle i bursdag.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Skammelig... Ta det opp med barnehagen. (og med foreldrene til denne gutten)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Ble ivnvitasjonene delt ut i barnehagen? I så fall hadde jeg tatt det opp med personalet. Slikt skal ikke skje.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 fy fader... hva er det foreldrene tenker på. Er jo et uskyldig lite barn som blir såret! Hadde helt klart tatt det opp i barnehagen!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Skjønner meg virkelig ikke på slike foreldre, er virkelig hodet deres så tomt? Dessverre ser en ofte at foreldre inviterer alle i klassen eller barnehagen utenom ett barn, de burde virkelig skamme seg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 synes du skal ta det opp med foreldrene til bursdagsbarnet jeg....! Personalet i bhg har sansynligvis ikke noe med dette å gjøre...De bruker å si til foreldrene at bursdagsinvitasjoner skal skje uten om barnehagen... jeg mener at enten ber de alle eller ingen!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Dette har blitt tatt opp på foreldremøte i barnehagen til barna våre. Over halvparten på en avdeling kan ikke bli invitert i bursdag slik at mindretallet står igjen uten invitasjon. Kjempefint tiltak fra barnehagen synes nå jeg. Det er jo så mange foreldre som ikke klarer å tenke selv så da får barnehagen gjøre det for dem!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Vi har ikke bodd her like lenge som de andre familiene, men jeg kjenner mora litt. Det er en gjeng som møtes med barna sånn i ny og ne, og der er vi med, sånn litt. Mitt barn henger med disse også i barnehagen, om de er året opp, eller året ned. Har sikkert med trygghet å gjøre. Det såre er vel at alle mitt barn leker med både hjemme og i barnehagen var invitert. Det gjorde det ikke bedre at jeg tilfeldigvis henta akkurat som alle disse ungene skulle avgårde på bursdag og var gira. Ikke lett å forstå nei, når alle andre skal. Tror ikke helt de andre ungene forsto hva som skjedde heller. Det hele var bare rett og slett pinlig, og veldig trist. Men synest det nok var litt korttenkt av mora. Men det er vel praktiske hensyn som er lagt til grunn, sammen med barnets ønsker, så får man begrense og passe til, samt sosiale regler med dem man er litt nærmere med, og som forventer å bli invitert. Takker for sympati.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå