Gå til innhold

Hva skal dere pakke i sykehusbagen?


chiquita bambina

Anbefalte innlegg

Jeg er litt spent på hva dere har tenkt til å pakke med dere til sykehuset!? Hvis dere har begynt å tenke på det ennå!

 

Hørte et par historier av foreldre i barnehagen som fikk seg en liten overraskelse da fødselen satte i gang 1 måned før termin!!

 

-Da skal jeg i det minste ha bagen klar! Må bare konferere med dere først!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tenkt så mye på det enda, men det blir jo klær til den lille, toalettsaker, morgenkåpe, komfortable klær....

Aner virkelig ikke hva som er vanlig jeg :-D

Kanskje noen drevne her som kan tipse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse og laffegenser til meg selv.

Amme-BH og ammeinnlegg.

Toalettsaker.

Klærne som babyen skal ha når vi reiser hjem.

Fotoapparat!! :)

Telefonlader.

 

That about covers it! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt man ikke kan ha med seg for mye også..

 

Lurer på om det blir samme som deg Mimix, klær til den lille, toalettsaker, morgenkåpe og komfortable klær.. pluss bæresjal til den lille så jeg kan spasere hjem fra sykehuset.. (optimistisk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØDEBAGEN:




 

1. HELSEKORTET!!!!!!!!


2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks, sjokolade, banan el brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg.


3. Fotoapparat


4. Videokamera


5. Lader til disse to


6. Mobillader


7. Blader (om det skulle ta lang tid og riene kommer sjelden)


8. Radio


9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset


10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær.


11. Sokker!! (du fryser på bena)


12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ?


13. Lypsyl, nesespray og paracet.


14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå.
15. Brillene dine


16. Mobil og lommebok


17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell).



 

 

BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN:



 

1.Ett par håndklær (vi får på hotellet men bare to hver og bebisen tisset på dem rett som det var under stellet - mas å spørre etter nye hele tiden....)


2. Pose til skittentøy


3. Et lite ullteppe til babyen


4. klær til babyen


5. Bleier!


6. stelleprodukter til baby - rumpekrem (tror ikke vi brukte noe særlig på sykehuset av dette altså). Ta med noe å rense navlestrengen med om det trengs. klorhexidin


7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende.


8. morgenkåpe


9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset.


10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken.


11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel.


12. ammebh


13. ammeinnlegg.


14 brystvortekrem. Lana eller purelan.


15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!

16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er.


17.Toalettsaker


18. Ørepropper


19. Blader/babybok og penn


20. Bilstolen må stå klar i bilen:)



21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen.


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow!

 

Skal du virkelig ha med alt dette???

Hvor i all verden skal du føde?

 

Jeg er vant med at følgende ting finnes på føde-/barselavdeling:

 

Engangstruser og bind/bleier til mor

Klær OG bleier til babyen

Kremer og stæsj til babyens rumper

Grønnsåpe (medisisnk) til vask av eget underliv (får eget 'bad' i en balje om det trengs)

 

For ikke å snakke om MAT!! Det er jo tilgang på mat hele døgnet.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier WOW til den jeg også! Så mye trenger man vel ikke? Der jeg fødte sist fikk jeg det meste, og hadde med meg alt alt for mye. Sambo tok med seg hjem mesteparten.

De hadde alt av stelleprodukter til baby, jeg fikk alt jeg trengte at brystvortesalver og stelleprodukter til meg selv. Det eneste jeg trengte som jeg ikke hadde med var igrunnen slipperser (barnepleierne mente jeg ikke skulle gå barbeint på sykehusgulv pga bakterier....)

Ellers trenger man nattøy, morgenkåpe, ammebher/topper og klær til seg selv og den lille. Men jeg gikk rundt i de samme to joggebuksene hele tida, så trenger ikke mye klær til seg selv. Mer til bebisen da...

Toalettsaker, men ikke masse sminke og stæsj, eneste jeg følte jeg trengte var deo, tannbørste, tannkrem og hårbørste.

Truser? Neitakk, de på sykehuset er best (selv om de ser mindre pene ut)

Mat? Man får jo det man trenger på sykehuset, men kan vel være greit med en kjekspakke og litt energirikt å putte i munnen hvis man føder om natta, eller ikke vil at mannen skal gå ut og hente mat/gå i kiosken midt under fødselen. Men som regel har man tid til å sende pappan avgårde for å hamstre mer mat/drikke.

Litt godis og noe å lese i, lommeboka, helsekortet og selvfølgelig kamera, mobil og lader til disse. Men hvorfor så mye styr med den fødebagen lurer jeg på?? Uansett, jeg bor 5 min fra sykehuset, det gjør meg nok noe mindre stressa mtp om jeg skulle glemme noe viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg skulle ønske jeg hadde sist var en stooor amme-bh. Puppene vokste enormt de første dagene, og det er ikke behagelig med for liten bh når man skal begynne med amming. Jeg har ellers tenkt å ha med en ipod med masse god musikk, for fødselen tok så lang tid sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsekortet


Matpakke med energiholdig mat gjennom fødselen

Fotoapparat


Mobillader


Myke underbukser, amme BH, sokker

"Kosedress" - sånn to-delt m/jakke i velour, ikke one-piece

Et par singletter/t-skjorter som er enkle å amme i

Leppepommade

Purelan brystvortekrem

Slippers

Toalettmappe (note to self: husk håndkrem. Blir mye håndvask)

Bæresjal

To store tynne bøker - syntes det var dritekkelt å ha babyen liggende ved siden av meg i vanlig sykehusseng. Var livredd for at jeg skulle komme til å skubbe henne ut i løpet av natten. Tenkte derfor at jeg tar med meg et par bøker jeg kan tre mellom madrassen og sengekanten som sengehest denne gangen.

 

Ser mange fortsatt tenker morgenkåpe, men så ikke en eneste en på Rikshospitalet som loffet rundt i morgenkåpe sist. Kosedress holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og henteklær til den lille. Skal også ha med varme sokker til ham - førstemann var veldig kald på tottelottene husker jeg. Og en mild tykk hudkrem - blivende storesøster var sykt tørr i huden og jeg fant kun olje å smøre henne med på avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...