Gå til innhold

Tror ingen kommer i bursdagen til datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortversjonen: Pappan og stemoren nekter å ha noe med barnet å gjøre, han svarer aldri på mail. Jeg har adressen til besteforeldre og tanter og har sendt de brev, bilder og invitasjon til gullets 1 års dag. Skrev at det var hennes dag og at ingen skulle føle at de ble dratt inn i en konflikt.

Pga plassmangel har jeg satt av en egen dag til denne delen av familien. Vel, det er i morgen og ingen har svart ennå. Har bakt kake og føler meg så teit!!!!!

Jeg har ikke ringt, synes det blir så masete når jeg har skrevet og de har mitt nr og adresse og alt. Skal vi sitte hjemme og vente på om kanskje noen kanskje dukker opp? Takker meg lykkelig for at hun ikke skjønner noe ennå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det er normalt å takke for invitasjonen og gi beskjed om man kommer eller ikke. Og når folk ikke svarer så tar jeg det for gitt at de ikke kommer.

Ville dratt ut og funnet på noe gøy med barnet. Og skulle de dukke opp så kommer de til låst dør. Kanskje de da husker på folkeskikk til neste gang du inviterer dem?

Skrevet

Har de vist noen interesse for barnet tidligere da?

Skrevet

Ring å spør! Det er jo ikke å mase!

Jeg bruker ikke å svare ja på invitasjoner som ikke ber om det, da sier jeg bare ifra om jeg IKKE kommer.

Skrevet

HI her

Det er akkurat det. De har gitt henne julegave, men aldri tatt kontakt eller spurt etter henne. Jeg har truffet de 1 gang og da behandlet de meg som en rugemaskin og meieri, om dere skjønner. Frister så lite å ringe de, for så å få slengt i fleisen at de ikke vil ha noe kontakt......

Skrevet

Virker som det er litt opp og ned om folk gir beskjed. Jeg gir alltid beskjed, uansett.

Mens jeg kjenner mange som ikke gir beskjed om de kommer. Jeg hadde selv bursdag for mini her for noen uker siden, jeg fikk ikke mange svar, men alle kom.

Men viktigst er det vel som anonym over spør om, har dere noe kontakt ellers?

Skrevet

Hmmmm jeg tror du bør innstille deg på at de ikke kommer. Vanskelig konflikt det der, men de føler vel at de må stå på samme side som sønn og bror. Trist for datteren din. Regner med at han ikke ville at du skulle bære frem barnet?

Skrevet

Da kommer de nok helt sikkert ikke, vil jeg tro

19:51

Skrevet

Nei. Det vil si, jeg sender brev og bilder, men får aldri noe tilbake. Så kanskje det er deres måte å si at de ikke vil vite av barnebarnet også. Nei nå gidder jeg ikke å prøve mer. Drittlei av taushet.

Takk for at dere tok dere tid til å svare.

HI

Skrevet

Jeg syns du skulle ringe, også sier du at du bare ville sjekke om de hadde tenkt å komme,for viss ikke så orker du ikke å styre med å bake.

Kanskje de blir litt paffe da og skjønner at de kanskje burde gitt beskjed.

Skrevet

Jeg regner med dette ikke er barnets faktiske bursdag, siden du har "satt av en dag" til denne familien. Du har vist storsinn og invitert til bursdagsfeiring. Dette er mennesker som helt sikkert ikke vet hvordan de bør forholde seg til dere. Du har bakt kake og har helt sikkert kaffe klar, ikke stort mer enn man kan fikse til en vanlig søndag. Avslappende og greit.

Jeg ville holdt meg hjemme og tatt imot de som kommer. Dersom ingen kommer har jo du og babyen en kake å gå løs på til kvelds. Jeg ville innstilt meg på at de ikke kommer for så å bli positivt overrasket.

For fremtiden ville jeg fortsatt å sende invitasjoner, også til far, men uten å nevne konflikter el.l. Kommer de så kommer de. Barnet vil jo ikke skjølnne noe som helst av dette, og trenger heller ikke å forberedes på dårlig eller bra oppmøte. Bruk disse årene til å etablere en rutine, så når barnet er tre pr og skjølnner mye mer, vet du hva dere har i vente.

Skrevet

Orker du å invitere farsiden til bursdag når dere ikke har kontakt med den siden av fam. ?

Jeg tror heller jeg ville forsøkt å holde kontakt i dagliglivet først, eller tatt en prat rundt det med barnet i stedet for å sende mail. Da tenker jeg på familien utover far og stemor. Bursdager komme etterhvert.

Som du sier hun skjønner jo ikke barnet noe likevel, enda.

Skrevet

Må bare kommentere denne:

"Orker du å invitere farsiden til bursdag når dere ikke har kontakt med den siden av fam. ?"

Jeg forstår at du orker dette, for du har havnet i en skikkelig kjiiiiip situasjon. Du virker som et oppegående menneske som ser at dette ikke handler om deg, bf, stemor eller øvrig familie - det handler om BARNET!

Jeg er i en lignende situasjon, og jeg kommer til å fortsette å sende bilder og oppdateringer - og til tider får jeg faktisk respons (av bf). Det er mitt barns familie og jeg kommer til å stille opp når de ønsker kontakt - skal aldri hindre barnet mitt iå bli kjent med sitt genetiskbiologiske opphav (om det er noe som heter det). Jeg skal leve med meg selv, og vite at jeg har gjort det jeg kunne. Men jeg kan ikke (og vil ikke) ta ansvar for "deres" valg.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...