Gå til innhold

Noen som har tips til å underholde en 1 åring på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut å reise med fly i juni, da er tuppa 14 mnd. Noen som har tips eller ideer på hva vi kan gjøre for å få flyturen til å virke litt kortere?

Den lengste turen er på 12 timer, så her taes alle råd i mot :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker, sangbok. Tegnesaker, Hvis hun får til - klistremerker til å ta av og på i bok. Sånn "mobiltelefon" (med litt lyd - merkes ikke på flyet) til å trykke og ordne på. Vær forberedt på at dere må underholde mye, så vær bevisst på å bytte på så dere ikke er utkjørte alle sammen ved fremkomst.

Prøv å få til så dere kan få en treseter for dere selv - det gir litt albuerom for alle og barnet kan sove på fanget deres (hvis dere ikke har klart å snike inn bilsetet på flyet da - en perfekt plass for gullet)

Skrevet

DVD-spiller med Drømmehagen, kanskje? Ellers har vi hatt stor nytte av mange nye leker. Gjerne et lite lager, hvor jeg tar frem en ny leke hver time. Ipad var også en stor slager, men er jo ikke alle som har det. :)

Skrevet

Lilegutt ELSKER den bærbare DVDspilleren i huset, og ser helst på den istedet for TV, så jeg tenker at den SKAL være med på ferien til sommeren (4 timer fly og 5 timer buss etterpå) Ellers noen bøker, tegnesaker, fruktbiter og juice, Favoritt leker.

Skrevet

Takk for mange gode råd :)

Tar gjerne imot flere! :)

Gjest yrild
Skrevet

Vi fløy også 12 timer når lillemann var 14 mnd og det gikk kjempefint. Pass på å bestill balconette på flyet (lille stump var litt for lang kan man si... he he, men han og vi sov bedre når han sov litt alene).

Vi hadde med en sånn telefon til å trykke på (som var ny og ukjent), tegnesaker, fingerdukker fra ikea, bøker, såpebobler (i tilfelle krise) og drømmehagen dvd (mannen hadde med pc).

God tur :-)

Gjest yrild
Skrevet

Og viktig viktig... nesespray, ikke saltvannsspray, men en usunn luringspray i tilfelle dere merker at han blir tett i nesa underveis og får vondt av trykket. Få ham til å drikke noe ved letting (? take off) og landing, evt spise noe.

Ellers så elsket lillemann å gå mellom setene og hilse på alle :-)

Skrevet

Mange gode tips her :)

Spesielt det med nesespray, det hadde jeg ikke tenkt på :)

Nå er jeg klar for ferie - nå kan juni komme! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...