Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Vurderer å dra å besøke slektninger sørpå når babyen er 2 mnder gammel. Men tenker mye over logistikken. Skal da reise alene, mannen må jobbe. Hvordan gjør man det enklest mulig? Må jo ha med vogn, og det er jo ikke noe problem. Men hvis jeg må ha med bilstol også, så blir det straks verre..... Hva er ditt beste organisatoriske tips for nye mødre på reise? :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Vogn, pakke klær i bag/sekk til å ha på ryggen eller under vognen og ha med bæresele til babyen. Blir litt mye å holde styr på om du i tillegg må ha med bilstol.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ville droppet bilstolen, men det går jo om du må (eller kanskje slektningene kan låne/leie et mens dere er der?). Pakk en liten sekk til å ha på flyet og putt babyen i bæresele så du har begge armene fri. En bag kan du putte under vognen før og etter du leverer det inn og henter det på flyplassen. Om du må ha med bilsete kan du sette det oppå vognen mens ungen henger i bæresele rundt på flyplassen. Om du kan få noen til å følge deg til flyet når du drar og noen til å hente deg når du kommer frem er jo alle problemer løst. Jeg reiste alene flere ganger da jenta vår var baby og det gikk fint, når du står der med en baby på magen og spør pent om noen kan løfte vogna ned fra baggasjebåndet for deg hjelper folk villig til. Husk smokk til opp og nedstigning så ikke barnet får dotter i ørene, og husk for all del snor på smokken (et helvete om den forsvinner mellom stolsetene). De anbefaler smokk eller amming, min jente nektet plent å amme i det trange flyet så det ble smokk.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Trenger egentlig ikke bilstol når jeg er der, med mindre jeg skal få de til å hente meg på Gardermoen. Men kan jo ta tog, bra for miljøet :-) Hvor lenge kan en baby på 2 mnder sitte i bæreselen? Burde vel ikke være for lenge? Får prøve å pakke lett, det verste jeg vet er å bære for tungt når man er på reisefot..... HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Om du kjøper en ergonomisk korrekt bæresele (mei tai, ergo, manduca eller beco butterfly) er det ikke noe problem å bære en stund hverken for deg eller babyen.. Babybjørn er ikke bra hverken for deg eller babyen så unngå denne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå