Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Om noen her har det kan dere fortelle litt om det?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Egentlig det meste.. Jeg ble annbefalt det i dag.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Tja, du får jo en info-blekke sammen med innkalling til operasjon. Der står det mye. Jeg tok også en tlf til gyn med spørsmål, og de var velvilligheten selv. Vanskelig å si noe når du ikke vet hva du lurer på
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Det kan minne litt om keisersnitt i inngrepet. De åpner alt inn til livmoren. Den blir fjernet, men eggstokkene står igjen(som regel, og da spesielt for kvinner i fertil alder) for å bevare hormonproduksjonen, slik at en ikke kommer i overgangsalderen. En får som regel epidural som smertelindring rett før inngrepet(selv om selve inngrepet skjer i narkose), og for å være godt smertelindret postoperativt. Noen har lite smerter, mens andre har mer smerter i etterkant. Det er viktig at en kommer seg opp av sengen så fort som mulig i etterkant. Å være litt aktiv etterpå kan hindre mange ting, som blodpropp, UVI, lungebetennelse osv. En mister mensen, men har eggløsninger. Hysterektomi blir ofte anbefalt til de som har store smerter pga muskelknuter i livmoren, eller altfor kraftige blødninger og er ferdige med barn. Der er nok flere grunner også
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 En behøver ikke å snittes opp, jeg fjernet den vaginalt. De aller fleste får faktisk bare spinalbedøvelse, narkose er ikke den vanligste besøvelsesformen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå