Gå til innhold

Er dette ok i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hva man kreve i bhg.

Har en 2 åring i bhg. Idag var det en voksen ute med 3 2åringer. Den ene måtte skiftes på og da ble de to andre igjen alene ute i nøyaktig 5 min.

Synes det er skummelt nå om dagen hvor hele bhg er dekket av is og hvis en av de hadde falt eller noe. Jeg synes 5 min er mye. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke villet gjøre det fordi jeg er paranoid,enn om en av de eller begge forsvant for meg?

hadde jeg hatt de under oppsyn mens jeg skifta så hadde det selvsagt vært noe annet.

hilsne ped.leder

Skrevet

Var det kun disse i bhg eller var det andre voksne til stede?

Skrevet

Det var noen voksne inne men de hadde mer enn nok med de barnainne. De er for lite personale hver dag.

Så de var ute kun de to 2åringene.

Skrevet

Ikke særlig bra, men det vil jo helst gå bra. Det er verre å gå i fra større barn da større barn kan stikke av, og de driver også med mer voldsom lek, og kan lettere skade seg.

Skrevet

Det er ikke greit. Skjedde i min forrige barnehage, og da sa jeg ifra at jeg ikke likte det. De er små, og mye kan skje på 5 min...

Skrevet

Det hadde jeg ikke likt!

Hun burde tatt med seg alle mann inn,hvis hun ikke ser dem fra vinduet hvor hun skifter bleie.

Bedre føre var!

Skrevet

Det går ikke an å se de fra toalettet hvor de skulle skifte for det er på andre siden av huset. De er absolutt alene da i 5 min. Ingen hører dem.

Dette er midt en stor by så liker det ikke.

Vet ikke hva jeg skal si til dem. Det blir veldig upopulært om jeg sier ifra.

Hi

Skrevet

Si i fra til ledelsen, og si at du vil ta det høyere, om problemet forsetter. Tror ikke de skal ha vanskeligheter med å se problemene med det. De vet nok at de handler uakseptabelt.

Skrevet

Mannen min jobber i barnehage. Han sier at han hadde ALDRI gjort det. Han sier at selv om barna hadde vært 5 år hadde han ikke gjort det. Om en må skiftes på blir de andre barna med inn også.

Skrevet

Det er overhode ikke greit! Mye kan skje på 5 minutter, barnehagen er pålagt å ha barna under forsvarlig oppsyn til enhver tid. Det betyr at de er nødt til å ha et visst antall voksne ute pr antall barn. Med 3 2-åringer holder det med en voksen. Men da SKAL den voksne holde barna under forsvarlig tilsyn, og det er rett og slett ikke mulig når han/hun forlater de ute alene i 5 minutter! Dette ville jeg klaget til styrern om, og går ikke det, ville jeg kontaktet kommunen.

Skrevet

Ingen barn som ikke har fått lov av sine foreldre å være ute alene skal det, og de som har gitt tilatelse til det pleier å ha større barn. Om det er noen fra annen avdeling som er der gjør det jo ikke noe men overhode ikke greit at de er alene.

Skrevet

Dette skjer all the time barnehagen til datteren min. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har kommet for å hente, hvor alt fra 2 til 6-7 barn er ute alene. Eneste forskjellen er at vi bor på landet. Men jeg er ikke veldig glad for det uansett.

Skrevet

Dette er ikke greit. Jeg hadde sagt i fra. Mye kan skje på 5 minutter.

Jeg jobber selv i barnehage, og er ekstemt nøye på sikkerhet. Jeg vil heller være for forsiktig, og gjør det jeg kan for at barna skal være trygge.

Det er ikke opp til meg å ta risikoer med barna! Og jeg hadde ikke kunne tilgitt meg selv hvis jeg hadde vært slapp på sikkerhet og det hadde skjedd noe med et av barna....og tenk hva foreldre må føle hvis de får vite dette.

Jeg hadde blitt lei meg hvios jeg hadde sett at de ansatte tok så lett på barnas sikkerhet.

Skrevet

Det er ikke greit. Så små barn kan faktisk drukne i en vanndam.

Skrevet

Det er overhodet ikke greit! Man skal aldri forlate barn ute alene., spesielt ikke så små!

Du må ta dette opp. Det er ikke vanskelig å forandre dette. Be om at neste gang denne situasjonen skjer så tar man med alle 3 barna inn!!

Vanskeligere er det ikke!!

Hilsen Ped.leder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...