Gå til innhold

Når kommer mensen igjen etter en SA ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet 10/3, blødde lite i 4 dager, var ca 5 uker på vei..ingen smerter eller noe...

Jeg var inne til hCG-blodprøve hos legen den 11/3, denne har da vært på ca 180, tok hCG-blodprøve nr.2 den 14/5, denne hadde da sunket til 17.

Noe som tilsier ingen baby.. jeg har testet negativt siden 14/3..4 dager etter SA'en..

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før mensen kommer igjen etter en SA ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde en MA som ble påvist 29 jan. Fikk cytotec! Blødde da konstant (varierende mengder) i cirka 24 dager før det kom en mye sterkere blødning igjen. Denne var også mye sterkere enn vanlig mens. Pratet med lege på gyn han trudde dette var min første mens etter MAen. Den kom da litt tidligere enn en vanlig mens gjør for meg (syklus 28 dager). I morgen har eg IKM dag i følge min vanlige syklus og er veldig spent på hva eg kan forvente. Håper i det minste at alt er i nogenlunde rute.

Trur det er veldig individuelt når mensen kommer etter en SA/MA. I verste fall har eg hørt om noen som mister den helt mens andre er i rute igjen etter 1 syklus. Så me får vel bare vente og sjå....

Skrevet

Det avhenger av hvor lang tid kroppen din trenger å hente seg igjen.

Med meg så har jeg enda ikke fått mensen og det har gått 16 uker siden jeg hadde min SA.

Men jeg har hatt noen svake tester innimellom så det er mulig jeg har hatt eller har et svangerskap til på vei. Men det vil jeg få bekreftet til fredag for da skal jeg til gynekolog.

Håper ikke din kropp bruker så lang tid eller klusser så veldig med deg som den har gjort med meg

Lykke til :))

Skrevet

Det føles som at jeg har henta meg inn igjen da ! Siden jeg testet negativt allerede den 14/3, å nå har jeg stikkinger i underlivet, som EL-smerter på en måte..

Skrevet

Jeg også trodde det men kroppen ville annet.

Men jeg er nok et tilfelle som ikke er helt vanlig - ihvertfall så det sånn ut på legen min i dag. Det var endel tenking så jeg på legen...Så ble det timebestilling hos gyno. UL osv for å sjekke at alt er som det skal.

Håper virkelig din kropp er klar, og ikke minst har henta seg inn igjen

Ønsker deg masse lykke til :))

Skrevet

Hei. Synd du måtte oppleve en SA. Hadde en selv 24/2, var i uke 7. Blødde i 6-7 dager en vanlig beskjeden mens. Tok HCG test samme dag som det skjedde, den var lav. Testet igjen 14 dager etter og da var det 0.Jeg fikk EL til ca. vanlig tid, og forventer mensen til normal tid. Eller håper jeg er gravid igjen da... :-)

Er nok veldig individuelt. Er nok en fordel at det skjer så tidlig og at kroppen ordner opp selv slik det høres ut som din kropp har gjort.

Noen erfaringer og litt synsing dette da. Håper det ordner seg kjapt for deg. Skal dere prøve igjen med en gang eller vente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...