Gå til innhold

Deler en oppskrift med dere jeg - middag =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Ser det av og til dukker opp tråder med folk som etterspør enkle og gode middagsoppskrifter, så jeg tenkte jeg skulle dele en som vi er glade i hos oss i alle fall. =)

"Chiligryte"

Du trenger til ca. 4 voksne:

500 g kjøttdeig

1 boks tomatbønner

1 glass tacosaus - jeg bruker HOT, men velg det som passer deg.

1 stor løk - hakkes

1 boks mais (valgfritt)

1 pose maischips (jeg bruker sånn rød pose med litt store, runde chips i, er den fra Santa Maria tro?)

Revet ost, type og mengde etter smak

* Sett på stekeovnen på ca. 225 grader.

* Stek kjøttdeigen til den er godt stekt, tilsett løk og fortsett stekingen til løken er blitt blank.

* Tilsett deretter tacosausen, tomatbønnene og maisen.

* Legg til side noen av de chipsene i posen som er helt hele, og "pene" - ca. 20-25 chips.

* Resten av chipsene finknuses - hold åpningen lukket og klem med hendene på posen.

* Hell de knuste chipsene i gryta og rør godt. Hvis den blir litt tørr, kan du tilsette litt vann. Jeg bruker som regel å skylle ut restene av tacosausen og tomatbønnesausen av boksen/glasset med litt vann og tilsette dette.

* La det hele putre noen få minutter.

* Hell blandingen i en ildfast form og strø ost over.

* Sett så de hele chipsene du tok til side ned i formen, slik at ca. 1/4-1/3 av chipsen stikker ned i gryta (så de blir stående opp på en måte).

* Gratineres i ovnen til osten har smeltet og chipsene har blitt litt sånn lysebrune.

Serveres med feks. salat, rømme, avocado/guacamole og evt. mer tacosaus for de som vil ha det.

Hvis man har rester av tacokjøttdeig kan du ha dette oppi. Rester av tacoskjell kan knusese og tilsettes i stedet for noen av chipsene (mer chips oppå eller "kalde" ved siden av).

Kjempegodt og VELDIG enkelt og raskt å lage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skal jeg prøve. Takk for oppskrift!:) Så kjekt med gode tips til enkle og gode middager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...