Tante Blås Squaw Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 "Å herreguuud, jeg blir snart 25, jeg takler det ikke ass!" ...sa en søt liten sak til meg sist jeg havnet i samtale med ukjente på by'n. Jeg flirte godt og sa til henne at jeg var 32. Da kom hele regla ramlende ut av henne - hvor forferdelig det var å skulle få rynker, hva slags sminke jeg brukte som skjulte alderen min så bra, om jeg hadde fått skikkelige hengepupper ennå, om det ikke var flaut (!) å være ute på by'n når jeg var så voksen, om jeg ikke syntes hun var ille barnslig... Nå må det nevnes at både jeg og nevnte ungpike hadde tatt oss noen øl. Kanskje ganske mange øl også. Men full eller ikke - hun var ALVORLIG redd for å bli eldre. Hun sto der i kort skjørt, med masse hair extentions rundt det pent sminka fjeset og de tynne beina trødd ned i et par sko som ville fått hvem som helst til å tryne. Puppene pekte rett fram og midjen var misunnelsesverdig slank. Likevel var hun veldig bekymret over om hun var pen nok. Og ikke minst over om det "fantes noen menn i det hele tatt som vil ha jenter som ikke er 20 lenger?" Jeg gjorde en helhjerta innsats,men klarte ikke endre synet hennes - slik hun så det var hun allerede iferd med å bli gammel, og idet hun fylte tredve ville livet være over. Hvorfor denne frykten for å bli eldre? Å få noen rynker og hengepupper er vel ikke verdens undergang? Jeg har jo speil, så jeg SER jo at jeg ikke lenger ser ut som da jeg var 20. Eller 25. Jeg ser ut som en gjennomsnittlig 32-åring, ikke en dag yngre. Kroppen har ikke samme spenst som før, puppene peker stadig lengre sørover, grå hår har begynt å invadere mitt hode. Men det er helt ok )
Gjest Tale30 Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg må si at jeg gruer meg til å msite mine fysiske fordeler (ikke at det florerer av dem nå heller da..) Men det jeg er mest redd for ved å bli eldre er å miste alle rundt meg, en eter en. Jeg er ganske pessimistisk også nå som jeg er relativt ung og er redd for at jeg vil takle all sorgen som følger med høy alder dårlig. Det er helt sikkert mye glede også, men når man ikke er flink til å sette pris på gledene rundt seg midt i livet, kan man kanskje regne med å slite max når problemene virkelig begynner å komme.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Jeg er nå mest redd for ikke å bli eldre jeg da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå