Gå til innhold

Har ikke fått overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått overgangsstønaden denne måneden- noen som vet hva det kan skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten at de har glemt deg av (det skjedde en gang med foreldrepengene mine) eller at noen har meldt deg til NAV for trygdejuks.

Kan også være, om du mottok os før fødsel, at dine 3 år er omme.

Skrevet

Hm...får man os i 3 år? Eller til barnet er fylt 3- eller til barnet fyller 4?

Skrevet

3 år tilsammen før barnet (eller yngste barn om man har flere) fyller 8 år

17:50

Skrevet

Altså: Det regnes 3 år fra og med første måned du mottar os.

Jeg mottar os nå, men skal stoppe det går det har gått 1 år. Da har jeg fortsatt 2 år til gode noe som er kjekt siden jeg bare har vikariat og ikke fått fast jobb enda.

17:50

Skrevet

Man får os i 3 år. Os kan man få frem til barnet er 8 år, men ikke mer enn 3 år tilsammen for hvert barn. Man kan jo også få utvidet os om man går på skole eller det er særskilte gruunner til det.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men har du fått nytt barn? Og eldste er 3, eller noe? Har du søkt om ny OS-periode for minste barnet?

OS følger barna, og ikke antall år. Har du hatt OS for eldste, så skulle det blitt 3 nye år for yngste fra fødsel om du fortsatt er alene med dem. Men da må du søke.

Skrevet

NN 19:57 - da må du bare huske at du ikke må motta stønad til barnepass etter at du sier opp OS. For mottar du stønad til barnepass, så løper OS-tiden. Dette er VIKTIG!!!!

Skrevet

Jeg vet det og har aldri mottatt stønad til barnepass

19:57

Skrevet

huff, da er det nok jeg som har bommet skikkelig her..jeg var sikker på at jeg skulle få stønaden fram til mini var 4 år <(vet ikke helt hvor jeg har fått det fra...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...