Gå til innhold

Hvis vannet går når man er ute?


la_mama

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg har termin i dag (!) og lurer på en ting: Jeg går en liten tur hver dag og prøver å bevege meg så mye som mulig. Går også på butikken osv osv. Har også hatt god nytte av å gå i svømmehallen, Men nå tør jeg ikke i tilfelle vannet går! Leste også i Gro Nylanders bok at dersom vannet går og hodet ikke har festet seg så skal man legge seg ned fordi navlestrengen ellers kan komme ut m vannet...

Hva tenker dere om dette? Man kan jo ikke akkurat legge seg ned i butikken! ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

meine det er farlig om vannet går før uke 37.. etter uke 37 skal det vera "risikofritt"...

 

Om vannet går.. ka så? ha med eit håndklede og ekstra buksa og undertøy i bilen når du reise på butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Så bra at du går litt hver dag! Tror det er superbra om man orker det, hadde nok bare fortsatt hadde det vært meg, men kanskje ikke lange turer alene i skogen uten mobil ;-)

 

Hadde lyst til å svare på dette, jeg har født, lillegutt er nå snart 4 uker, og både med ham og førstemann startet fødselen ved vannavgang.

Første gang var jeg hjemme, lå faktisk å sov og våknet av at vannet gikk..litt i tåka da kan du si. Selv om jeg var stor, var jeg kjapt ute av senga skal jeg si deg, hehe.

Denne gangen var jeg på korøvelse (!) av alle ting, så gikk vannet, mens vi sang..Jeg gikk på do, lo litt for meg selv (hadde ingen rier, så det var overhode ikke vondt) og gikk inn igjen til de andre for å si at jeg måtte reise hjem.

De ble litt bekymret, så de kjørte meg hjem.

Jeg ringte fødeavdelingen, og det eneste de sa, både forrige gang og nå, var at de ville at jeg skulle komme inn for en sjekk.

Første gang var det en uke før tiden, og siden jeg ikke hadde noen rier, ble jeg sendt hjem etter sjekken.

Denne gangen var jeg i uke 37+6, og siden jeg har litt lang vei samt at jeg er 2.gangs fødende, ville de at jeg skulle bli.

 

Så min erfaring er at det ikke er som før at man måtte legge seg ned, i hvert fall ikke når du har gått til termin. Bare ta det rolig og ring til føden om vannet skulle gå. Du kan jo også ringe til føden nå og spørre, da får du i hvert fall svar på hva praksis er akkurat hos dere.

 

Ønsker deg masse lykke til, kos deg både før og etter fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist hadde jeg rier ca hvert 10 min før vannet gikk, 3-4 timer etter at første rie ble registrert. Dro på sykehuset for skjekk, og ble sendt hjem, siden riene ikke var ofte nok. Så det er mulig du merker at noe er på gang før vannet går også =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...