Gå til innhold

Kresen baby!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mye jeg skal stresse med dette, men minstemann på 9 mnd er svært selektiv på hva han spiser og ikke.

 

Han spiser noen typer grøt, drikker mme, og han spiser enkelte typer fruktmos, men langt fra alt. Pære, sviske og banan går ned.

 

Men så har vi de tingene han ikke spiser da - brød, middagsglass og grønnsaksmos. Han nøyer seg ikke med å bare spytte ut og brekke seg, han kaster rett og slett opp. Sprutoppkast, bare å skifte på både ham og meg når vi har forsøkt med noe slik mat. Prøver med jevne mellomrom men med samme resultat.

Har også forsøkt å lage mat selv med most potet, gulrot, kylling og most det i smør. Alt kommer rett opp.

 

Noen flere som har hatt barn som kaster opp om de ikke liker maten? Bør jeg stresse noe mer med det eller bare la ham spise grøt 3 ganger om dagen?

Noen tips til andre typer middag jeg kan lage til ham som deres kresne barn spiser?

 

Jeg synes det virker som om de andre barna i barselgruppa hans spiser alt de kommer over, bare han som ikke vil ha noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som min eldste. Bare at han ikke spiste grøt heller. Kun en skje eller to med fruktmos innimellom. Jeg fant ingen god løsning, så jeg fullammet til 8 mnd,og klarte sakte men sikkert å få i ham mer og mer mat etter dette.

Men han er fremdeles ikke spesielt glad i mat, liten og tynn. Heldigvis spiser han sunne ting som fisk og grønnsaker, selv om det er i små mengder.

Jeg synes du skal la babyen spise det han liker, og heller prøve annen mat innimellom for å se om han vil ha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...