Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger!


bjuli

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 26 uker på vei og sitter å fyller ut søknaden om foreldrepenger, og i den forbindelse så lurer jeg må hva slags dokumentasjon dere sender med fra jordmor? holder det å ta en kopi av helsekortet?? Termin datoen står jo der..

Første gangen jeg gjør dette så blir litt forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en bekreftelse fra legen. Og jeg sendte også med kopi av siste lønnsslipp. Men jobben skal jo også sende inn lønnsopplysninger, så ikke sikkert man trenger å sende med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en bekreftelse av jordmor med termindato. Ville ikke stolt på at det holder med info om lønn fra jobben. Kjedelig om søknaden ikke er behandlet i tide...

Lykketil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husk å sende med dokumentasjon på lovbestemt ferie hvis dere har dette! F.eks de som jobber i barnehage og skole har da rett til utsettelse av permisjonstiden som ligger i den lovbestemte ferieperioden. Har man fleksibel ferie gjelder jo ikke dette..

 

Man kan vel for sikkerhets skyld sende med kopi av de 3 siste lønnslippene? Man trenger jo noe dokumentasjon på hva man får i lønn uansett..

 

Jeg er sikker på at jordmor kan hjelpe dere med den søknaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp på NAV for å spørre litt rundt akkurat dette og der sa de at jordmor hadde et eget skjema for dette. Det holder ikke med kopi av svangerskapspapirene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eget skjema / egen bekreftelse..... Går for det samme, igrunnen? :)

 

Poenget var at det ikke er nok med svangerskapspapirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor hadde også ett skjema hun fylte ut, hvor hun skrev navn, termindato, krysset ut for at jeg bla. var gravid. Hun hadde på eget stempel og greier og det var ett "grønt-halvark". Å så skal man sende med siste lønnslipp.. dersom man har fastlønn, ellers må man regne gjennomsnitt og slikt av de 6 siste mnd og legge ved dokumentasjon på dette. Er i alle fall det jeg har blitt fortalt, men dette er ikke enkelt, veldig tyngvinte greier syns jeg til at så mange skal klare det.. Alle lurer jo nesten på noe! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet akkurat med en venninne som sa at hun sendte kopi av helsekortet hvor terminen står oppført og at dette holdt for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig praksis fra sted til sted, og hvilken saksbehandler man møter. jeg vet med sikkerhet at jeg ikke sendte inn noen bekreftelse på termindato sist, men ejg fikk da innvilget perm fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal sende med:

- forside til saken din

- selve søknaden

- teminbekreftelse fra jordmor (jeg fikk et eget skjema fra jordmor som hun hadde fylt ut med stempel og termindato)

 

Ang trekkopplysningsskjema og lønnsopplysningsskjema (NAV 08-30.01 - NAV 08-30.02) så er det arbeidsgiver som skal fylle ut dette. Jeg er selv arbeidsgiver og fikk brev fra NAV i dag faktisk om at følgende skjema måtte fylles ut - så hadde de skrevet hvilket skjema de trengte - på min egen permisjonssøknad. Jeg sendte den videre til lønningsavd på jobben.

Så ikke tenk på de siste skjemaene her, det er det NAV og arb.giv. som skal tenke på, det går av seg selv når du først har sendt inn en søknad.

 

Vips - ferdig! :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...