Gå til innhold

Syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere hjemme med barna eller ordner dere barnevakt i form av tante, onkel, besteforeldre? Har en unge som stadig er litt for sjuk til å gå i barnehagen og jeg får høyt fravær på jobb. Arbeider lite som det er og det føles ikke greit. Førstepri er jo å være hjemme, men er det ok å bruke andre personer også? Meninger mottas med takk.

Ho er forkjøla med feber, eller bare feber, eller omgangssjuke, influensa, og ørebetennelse.. You name it, she gets it..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eller pappa`en er hjemme med ungene om de er syke. Siden nyttår har pappa`en brukt 10 sykebarn dager. Jeg har vært sykemeldt selv siden jul og har noen dager kunne hatt ett eller flere av barna hjemme pga sykdom tilsammen 5 dager (har selv vært så dårlig at de resterende dagene har jeg ikke klart å tatt meg av syke barn alene.

Heldigvis har vi fått utvidet sykebarn dager pga ene barnet har astma.

Skrevet

Vi har ikke familie eller andre som kan passe syke barn i nærheten, så her er alternativet kun å være hjemme selv. Vi har også tatt med småen på jobb, både min mann og jeg er lærere, så det funker på et vis. Selvsagt ikke ideelt å ha han med (1åring), men ungene i klassen syns det er stor stas og sjefene våre syns det er bedre enn å finne vikar for oss.

Skrevet

så lenge allmenntilstanden er ok ville jeg brukt familien, men ikke omgangssyke. det synes jeg man bør spare andre for;) jeg har ikke barn ennå, men regner med i alle fall mamma blir brukt når knerten kommer. hun er ufør og hjemmeværende, og har sagt hun gjerne passer så vi ikke får fravær utover de dagene vi kan ha, men jeg vil ikke utnytte heller.

har ikke mannen din også sykedager så du slipper ta alt?

jeg jobber i bhg og det er titt og ofte øvrig familie som henter syke barn. helt vanlig;)

Skrevet

Så lenge lille har høy feber, omgangssyke eller er skikkelig dårlig så er vi hjemme selv, syntes ikke det er stas å levere fra oss sykt barn da... Men disse +1, altså feberfri, dagen etter siste oppkast og ved litt gufs form så passer besteforeldre eller tanter til lilles stooore glede :) har også brukt dem ved øyekatar og når natta har vært dårlig. Men så har lille snille, og ikke minst hjemmeværende besteforeldre som mer enn gjerne passer, og krangler om å få lov :) så vi tar det som en bonus at de kan hjelpe til, for lille er MYE syk, desverre !

Skrevet

Her har vi fantastiske besteforeldre. De er mye med jentene når de er syke. Kommer litt ann på hva det er er det bare snue og litt feber er det kos være hos de =0)

Skrevet

Hei. Og tusen takk for svar.. Mannen tar ut sine dager han også så jeg er ikke alene heldigvis.. Det er mest min dårlige samvittighet som ikke får meg til å be svigermor om hjelp.. (Min mor jobber samme dager som meg og bestefedrene er dessverre døde. ) Tenker at når fjerdemann kjem så skal jeg bli hjemme noen år, kanskje helt til minsten har starta skole... Så er de verste sykdomsåra over, kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...