Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Spiller det egentlig noen rolle? Fikk spørsmålet fra en bekjent på lørdag og svarte at nei, den var egentlig ikke det og før jeg fikk fullføre setningen sa han bare; Imponerende. Jeg ble helt paff. Skjønte jo at det var ironisk. Jeg skulle akkurat til å si at selv om det ikke var helt planlagt kom det ikke som lyn i fra klar himmel akkurat og at vi ble kjempe glade begge to. Men da han sa det han sa ble jeg helt paff og fikk ikke frem et ord. Når jeg fikk summet meg hadde han begynt å snakke om noe annet, så fikk ikke sjangs til å si det jeg skulle si.. Skal sies jeg har en sønn fra før på 27 mnd, er 23år, har samboer på 30år. Vert sammen 3,5 år og forlovet i 3. Noen som har vert i lignende situasjoner? Hva gjor dere?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Ja, fikk mange spørsmål om det var planlagt. Syns det er frekkt å spørre om det! Saken er jo den samme uansett - en baby kommer! Vi prøvde i fire månder før det klaffet. Når folk spurte sa jeg bare at det ikke var planlagt for jeg orket ikke å hørre sladder om "Herregud, de planla barn når de hadde vært sammen en så kort stund". Vi planla barn allerede etter 6 mnd, vi visste at vi var rette for hverandre allerede da. Nå har vi vært sammen i flere år og har 2 barn. Dersom noen spørr om nestemann er planlagt vil jeg gjerne ha tips om hva man kan svare for å vri seg unna !
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor folk sier og gjør visse ting blir man gal av å analysere men jeg synes hvertfall det er frekt å spørre om det. Særlig dersom man ikke kjenner hverandre så godt, jeg hadde nok spurt om det var en nær venninne og jeg ikke hadde hørt noe om at de forsøkte. Men ellers kunne det ikke falt meg inn å spørre om noe så personlig.
stearin Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ble gravid som 17 åring, og følte det var litt ubehagelig når folk spurte om det var planlagt. Det spiller da ingen rolle for dem?? Neste graviditet skal jeg ihvertfall spille dum og begynne å snakke om hvor heldig jeg er som skal få en til;) Uten å nevne planlegging eller hell i uhell osv..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Er det jeg mener også, spille det noen rolle om det var planlagt eller ikke? Babyen er på vei og vil komme uansett om man har planlagt det eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Aldri fått det spørsmålet, men jeg er voksen, etablert og gift, så tror ikke noen tenker at det ikke var planlagt. Men det er utrolig frekt å spørre om slikt, hadde fyrt meg, jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Om det er planlakt passer det seg å si gratulerer, om det ikke er planlakt kan det være en dum ting å si. Man burde kansje heller spørre om det er ønsket eller ikke. Det er jo det man ofte egentlig mener.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 13:50, når det er offentliggjort og magen er stor har an jo uansett tatt et valg om å beholde? Da passer det vel heller ikke å spørre om det er et ønsket barn? Folk har vel heller ingenting med om det er ønsket eller ikke? Hvertfall ikke folk man ikke kjenner så godt. Hadde aldri fortalt en bekjent om barnet var ønsket eller ikke. Selv om man ikke planlegger barn kan det jo være ønsket. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Hm.. Om man skal si gratulerer eller ikke ser man jo på måten personen forteller om graviditeten på. Dersom personen stråler og sier "Jeg er gravid!!:D" så er det jo passende å rope ut "Gratulerer!", og dersom personen ser ned i bordet og forsiktig sier "Jeg er gravid" så er det kanskje mer passende å spørre "hva vil du gjøre med det?" Etc. Man trenger ikke spørre om det er planlagt !
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror mer det er litt sånn att folk planlegger seg til døde nå for tiden. Jeg vet om ett par som tok abort fordi barnet ville ha kommet i feil måned, og det passet ikke med planen. Et annet ungt par som gråt sine modige tårer fordi det var to og ikke en der inne, og så gikk planleggingen helt i vasken. Herlig befriende med folk som bare blir gravide, synes jeg. For øvrig enig med de som synes det er både frekt og drøyt å stille ett slikt spørsmål. Det har ikke andre noe med, faktisk!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Om man ikke har noe med det svrer man "OK" og er ferdig med det. Gravide som forventer noe mer av folk må også tåle spørsmål. Hva er egentlig galt med å spørre om det var planlagt? En arbeidsgiver bør selvfølgelig ikke stille slike spørsmål. Der bør reaksjonen bare være "OK, det tar jeg til etterettning. Gi beskjed om eventuelt behov for tilrettelegging så må vi se hva som kan gjøres og husk å sende innpapirene ang permisjon i god tid." Ferdig md det. Er det slike svar dere vil ha fra alle eller vil dere at folk skal involvere seg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Vi venter nummer fire, og får stadig vekk dette spørsmålet. Jeg ble uplanlagt gravid i fjor vinter, men mistet den lille i magen etter hvert. Det har vi ikke fortalt til noen, bare til de aller nærmeste. Men vi bestemte oss da for å prøve på nytt, så nå er graviditeten planlagt:) Men det er ikke enkelt å svare på når folk spør, for i utgangspunktet var det jo ikke planlagt at vi skulle ha en til - men det sier jeg ikke når folk spør... Jeg har begynt å svare som sant er, at graviditeten iallefall blir planlagt - for vi er ikke uforbredt på fødsel om noen måneder:)) Og jeg synes faktisk at folk ikke trenger å spørre om slikt, for det er ikke alt de behøver å vite. De vet at vi skal ha baby, at vi gleder oss til å bli foreldre igjen - og det bør vel egentlig være nok.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Helt enig med deg 1417! Mistet selv i oktober (var en planlagt graviditet) og syns det var veldig vanskelig. Hadde sex med sambo en gang kort tid etter blødningene var over, men følte meg helt elendig og valgte da og utsette prøvingen og vi hadde ikke sex på lang tid. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli gravid på den ene gangen bare en kort uke etter blødningen var sluttet, så kan ikke akkurat si det var planlagt. Men det var vertfall ønsket og vi ble overlykkelige for at jeg var blitt gravid igjenn så fort! Syns ikke noe om å fortelle denne historien til folk jeg sjelden snakker med, derfor sa jeg bare "egentlig ikke". Det er jo verken et nei eller et ja, Derfor ble jeg så paff når vedkommende svarte oppgitt "imponerende" HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #14 Skrevet 21. mars 2011 Sikkert derfor folk ikke har spurt deg da ja. Selv er jeg jo ung, sikkert derfor han spurte. Men syns ikke han har noe med det likavell. Burde jo egentlig sagt når han spurte at han ikke hadde noe med det, men tenkte ikke på det før etter på. Men men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå