Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Uansett om dere er spreke og flotte. 40 er gammelt, dere er sikkert fantastiske og kjærlige mødre. Men uavhengig av deres evne som mødre. Så er dere gamle, akkurat som en 20åring er ung. Skjønner ikke at det er vansklig og forstå.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 40 er godt voksent syns jeg, ikke gammel. Når man er pensjonist så er man gammel først da. Når man er 20 så ser man ikke dette for da er man for ung og da har man enda ikke skjønt at verden er stor ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Du trenger å lære hva gammel betyr. For å kvalifisere til gammel (eller eldre som det bør kalles) må man være over 65 år. Gruppen eldre er delt inn i to. Så nei, en 40åring er ikke gammel. Trist med labre norskkunnskaper.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Jeg syns ikke 40 er gammelt. Hva er en på 60-70 år da? Å nei, jeg er ikke 40 selv, er midt i tyveårene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Jeg synes en 60-åring som nærmer seg pensjonsalderen begynner å gå under begrepet gammel. En vanlig 40-åring har kun levd halve livet og jeg klarer ikke se på denne som gammel. Min mor er 55 år og selv ikke hun er gammel i mine øyne, min mormor på 75 år er nok gammel. Skjønner ikke alt dette maset om gammel. Er man virkelig gammel i hele 40 år før man stryker med? Hvis det er tilfelle gruer jeg meg virkelig til å fylle 40 år!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Gammel når man er 40 år??? Haha! Hva skal man kalle de over 70 da? En 40 åring, som ikke engang er midt i livet, er så absolutt ikke gammel.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Gammelt i forhold til hva? Min 5 åring er for gammel til å spise babymat. Er hun gammel da? Min far ble oberst som 45 åring. Han er en ung oberst. Alt er i jo i forhold til hverandre.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 en 40åring er gammel som fødene. Trodde dette var underforstått. Beklager.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 40 er gammelt til å være småbarnsmor, ja, men ikke nødvendigvis for gammelt. 20 er ungt til å være mor, ofte for ungt, men noen klarer det bra.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Man er ikke gammel når man er 40 år, man er knapt middelaldrende. Skjønner at du har litt vanskelig for å forstå .....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Hva er det HI vil fram til egentlig? Og hva er poenget her?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Det som er det komiske her er at HI understreker hvor ung hun er ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #15 Skrevet 21. mars 2011 Lille Hi venn, jeg tror nok at alle 40 åringer som før både skjønner og vet at de er "gamle" i forhold til fødsel i og med at de fleste rundt de på fødestuen er yngre.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #16 Skrevet 21. mars 2011 Over gjennomsnittet om ungen er nyfødt, ja, men om ungen er 20 er hun fortsatt mor og like gammel men ikke gammel mor.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #17 Skrevet 21. mars 2011 Herregud, hvor mange innlegg skal det egentlig være ang alder her inne i dag?????????? La andre få barn akkurat når f¤#n de vil, og så lar vi det være med det!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #18 Skrevet 21. mars 2011 Hihihi Jeg forstår at det er vanskelig for deg å skjønne HI,at en 40 åring ikke er gammel. Du er veldig ung,og mangler en del i livserfaring og modenhet for å skjønne det. hilse ei som fremdeles har lenge igjen til 40 åra;-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #19 Skrevet 21. mars 2011 Mammaen min fyller 45 i april i år. Jeg er 27 og mitt eldste barn begynner på skolen til høsten :-) Mormoren min er 64... Så for meg syns jeg det er "gammelt" å bli mor i en alder av 40 +, ihvertfall om det er første barnet. Er det barn nmr 3 +++ er det ikke så gammelt, men må innrømme at jeg stiller spm.tegn ved hvorfor noen venter så lenge med å få barn. Personlig tror jeg at jeg da hadde valgt det bort om jeg ikke hadde prioritert det tidligere i livet. Om jeg lever et naturlig langt liv vil ikke mine barn måtte følge meg til graven før de er grå i håret selv og da trenger de meg ikke lenger. Det er en god tanke for meg at jeg vil være der for de (om ikke jeg blir syk eller lignende) gjennom alle deres milepæler i livet og jeg gleder meg over at jeg vil opplevde dem som besteforeldre med grått hår og rynker!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #20 Skrevet 21. mars 2011 13:46 Jeg synes du virker lite reflektert til å være 27 år. Husk at du er oppvokst med ei veldig ung mor og da blir det det som er normalen for deg. For det andre så "velger" ikke folk å få barn når de er 40, ihvertfall ikke de aller fleste. Mange sliter med å bli gravid, og klarer det kanskje assisert som de da får støtte til når de nærmer seg 40.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #21 Skrevet 21. mars 2011 Jeg synes også 40 er gammelt. Moooohahahahaha... Kødda:P
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #22 Skrevet 21. mars 2011 Hei du Miziz, har du hørt om kontekst? Vi befinner oss på en side for folk med babyer eller små barn, så HI refererer mest sannsynlig til gamle mødre. Så der har du forholdet ditt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #23 Skrevet 21. mars 2011 Mm - klart jeg virker lite reflektert fordi jeg faktisk mener at det er litt gammelt å bli mor i en alder av 40. Rent medisinsk er det mange risikoer ved det både for mor og barn og det er det en grunn til. Personlig ville jeg ikke tatt den risikoen for barnet mitt eller meg selv. Og når barnet er 10 år er moren 50 og nærmere 51 år om hun blir gravid i begynnelsen av det året hun fyller 40. Når barnet er 20, er hun selv over 60. Jeg syns det er litt gammelt. Og når jeg ser venner som mister foreldrene sine pga alderdom når de selv er rundt 30, er det ganske trist. Om man får første barn når man er 40, er det ikke sikkert man får fler barn heller. Og det barnet blir da foreldreløs og veldig alene tidlig i livet. En kompis er i den situasjonen. Han er foreldreløs og søskenløs og har lite familie. Han er også singel og feirer jul alene. Men ja, jeg er heldig som har en "ung" familie hvor det er vanlig at vi får barn "tidlig" og har hverandre lenge.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #24 Skrevet 21. mars 2011 14:41 Grunnen til at du virker lite reflektert er at du ikke skjønner at det å få et trygt og godt hjem, en lykkelig oppvekst, et godt utgangspunkt, et lykkelig liv IKKE har noe med om mor di var 20 eller 40 da du ble født. Det er noe som heter kvalitet, ikke kvantitet. Noen færre gode år er vel bedre en mange dårlige år? Eller...... Det er nok andre faktorer som spiller en viktigere rolle når det gjelder kvalitet på oppvekst. At du ikke skjønner at folk strekker seg langt og er villig til å ta risikoer for å få barn er også en ting som gjør at det virker som du lever i en liten boble hvor normalbegrepet er veldig snevert. Du ahr kun ETT par sko og det er dine egne. Slike viktige ting som å bestemme seg for å forstette å prøve å få barn i en alder av 40 kan du ikke sette deg inn i før du har vært i deres sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå