missnordheim Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 hvorfor er det en uke forskjell fra hva legen sier og terminkalkulator? legen sier 8pluss 2. og terminkalkulatoren på bim sier 9pluss 2. blir så forvirret. stemmer bedre med den på bim med tanke på eggløsning og den tiden vi hadde samleie. stemmer ikke med legen i det hele tatt. så jeg skjønner ingenting. håper noen kan hjelpe meg
Babyønske �� Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Legen beregner fra 1. dag i mens og 28 dagers syklus. Tar ikke hensyn til eggløsning eller kortere/lengre syklus. Terminen som legen kommer til er den gjeldende fram til du har vært på ordinær ultralyd, da er det den du skal forholde deg til. Men legen kan regne feil også da. Det gjorde min. Mente jeg var 1 uke kortere. Hjalp ikke at jeg sa jeg kom fram til noe annet. Ei heller at jeg hadde fått jordmor til å beregne for meg på ordinær ultralyd. Hun var enig med meg. Men legen, nei han forholdt seg til det han regnet ut på hjulet sitt uansett. Jeg tok ikke hensyn til det jeg da, og brukte den terminen og lengden jeg selv kom frem til på terminkalkulatorene. Har fått ny lege nå, og hun er enig med meg :-).
Nuffy Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Tror ikke alle leger har heeelt kontroll på det hjulet sitt. Jeg slumpa borti en turnuslege som også insisterte på én uke mindre... Men fastlegen, gynokologen og jeg er enige med BiM;)
missnordheim Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2011 oki tusen takk begge to. bare husker med når jeg ventet min første unge så hadde jordmora på ordinær ul feil termindato. jeg fødte 10 dager før jeg hadde termin. så der hadde ho feil og terminkalkulatoren her på bim riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå