Gå til innhold

Abort, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nettop funnet ut at jeg er gravid med min nye kjæreste. vi har vært sammen noen få måneder. Jeg har et barn fra før av, på to år. Jeg gleder meg jo litt med å være gravid, men samtidig føles det helt feil og jeg er redd. redd for at jeg kanskje blir sittende som alenemamma til to stykker etterhvert, og blir den som sitter der med flere barn med flere forskjellige( dømmer ikke dem som er i den situasjonen, men synes det virker SLITSOMT å måtte forholde seg og gjerne være uenig med flere når det gjelder barna sine.. sukk)

jeg har ikke lyst til å ta abort, jeg vet jo godt hva jeg da fjerner.. men samtidig føles det ikke riktig av meg å bære frem et barn nå. føler ikke jeg kan gi det nok :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du lyst til å beholde så behold.

alt det andre løser seg på veien.

har du snakket med pappaen?

Skrevet

ja jeg fortalte det til han noen få dager etter at jeg fant det ut. eller, dvs, han måtte grave det ut av meg, da han så noe plaget meg, så gjettet han seg frem til det, og jeg begynte å gråte. Han trøstet meg, og sa han støttet meg 100% uansett hva jeg ville gjøre. Han har sagt at dette er jo noe man vanligvis blir kjempeglad for, men når han såg at jeg ikke var det så tenkte jo han og litt mindre positivt..men han syntes det var en stor ting, og at han nå faktisk brydde seg enda mer om meg. Han mener det er min kropp og at derfor har jeg en "ekstra stemme" som han sa..så jeg føler han har lagt valget over på meg. Skulle likt å vite hva han EGENTLIG tenkte/ville selv. Han sa og at det var jo dårlig timing, ikke planlagt også videre, men at det selvfølgelig var opp til meg.

Skrevet

Enig med første innlegg og at alt ordner seg jo hvis man beholder....... men ja det er nok tungvindt å ha 2 barn med to forskjellige menn med tanke på deling, økonomi, ferieavvikling, bosted osv + at d er belastenede for barna å vokse opp slik. Men igjen så lenge de føler at begge foreldrene elsker de så funker nok det også. Det som er trist er når den ene foreldren trekker seg unna og barna opplever sviket.....huff ja det er mye å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...