Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med et utrolig vanskelig valg nå. Jeg har vært i en god jobb nå i 2 år, men som jeg ikke er kjempefornøyd med arbeidsoppgavene i. I tillegg er ikke framtiden 100% spikret så det kan se ut til at i bestefall at stillingen min blir endret til andre oppgaver som jeg vet jeg kommer til å trives enda mindre med eller i verste fall at jeg blir stående uten jobb om 1 eller 2 års tid. Arbeidsmiljøet er OK, men føler ikke at jeg passer helt inn her og synes firmaet tar lite vare på de ansatte.

Nå har det seg sånn at jeg har fått tilbud om drømmejobben av en tidligere arbeidsgiver, men han kan bare garantere 12/16 mnd engasjement. Det er mulighet for at det blir fast stilling underveis, men det kommer helt ann på hvordan et prosjekt de skal gjennomføre utvikler seg. Jeg får mye større frihet og kjenner allerede både sjefen og flere kollegaer godt siden vi har jobbet sammen tidligere og arbeidsmiljøet er sannsynligvis MYE bedre. Jeg har uansett stilt noen krav om at jeg må få beskjed minst 6 mnd før om hvilken vei det bærer så jeg har denne tiden til å søke jobb.

Jeg jobber innen IT så jobbmulighetene varierer veldig, men er dessverre ikke alltid like lett å få seg en jobb og blir jeg stående uten går jeg ned minst 10 000 per mnd siden jeg tjener ganske bra og slik økonomien vår er nå vet jeg ærlig talt ikke om vi klarer det over en lengere periode.

Hva ville dere gjort? Fulgt drømmen og tatt sjansen eller blitt der dere er og holde ut og håpe det blir bedre? Noen som har gjort seg erfaringer med at gresset ER grønnere på andre siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hoppet i det og tatt engasjementet.

Etterhvert vet du jo hvordan utsiktene for å få bli er, og da kan du ha god tid på å søke ny jobb. Vet vel ikke bare 1 mnd før engasjementslutt at det ikke blir noe mer eller?

Bedre å angre på å ha gjort noe enn å angre på at du ikke gjorde det.

Skrevet

Nei, jeg forsøker jo å få til at jeg skal få beskjed minst 6 måneder før engasjementet utløper, men vi får se om de vil innfri kravene mine. Det burde kanskje holde.... VANSKELIG!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...