Gå til innhold

Hvordan få venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så problemer med å få venner. Før har det liksom aldri plaget meg, men nå som jeg har en liten en så vil jeg gjerne ha litt venner, helst med barn på samme alder som vi kan finne på ting med.. Hadde jo vært toppen av lykke om vi kunne fått oss ett vennepar med barn på samme alder. Samboeren min sine venner er ikke på det stadie der de har fått seg damer, og hvertfall ikke barn. Jeg har bekjente som jeg igrunn helst vil ha som bekjente. (Ett par gamle venninner jeg har vokst fra som helst vil bruke all tid på å feste og drikke). Har ingen vanskligheter med å treffe andre. Har jo vært på barselgrupper, babytreff osv, men blir liksom aldri noe mer enn bekjente det heller. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å bli så godt kjent at vi blir venner.

Er redd for å dele for mye av meg selv, eller gi for lite, vet liksom ikke hav jeg skal gjøre. Har ikke så gode sosiale antenner lengre.

Noen tips\råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe - har det likt deg..

Skrevet

Har det på samme måte selv... Men tror jeg må gå litt i meg selv for og si det sånn... Jeg er så skeptisk når det kommer til nye mennesker, spesielt jenter. Finne liksom 'feil' på dem før jeg har blitt skikkelig kjent med dem. Enten er det barneoppdragelse eller så er det måten de kler seg på.. kan være alt mulig :( hmm...

Tror nok jeg nettopp fant ut at jeg skal slutte og være såå dømmende ;)

Skrevet

Jeg er nok å veldig skeptisk, og dømmer fort. Men prøver å la vær. I tillegg er jeg redd for å være masete, men man må kanskje bare være det for å bli kjent med folk?

HI

Skrevet

Har det som deg jeg også.. og som du sier, jeg er også redd for å være for masete. Har tenkt en del på det, og tror at man må være litt "masete".. Jeg kan jo ikke sitte hjemme og forvente at andre skal gidde å aktivisere meg hvis jeg aldri tar initiativ selv.. Og jeg er altfor dårlig på det. Jeg er redd for å "mase". Men når jeg ser rundt meg er det jo de som "maser" som har masse venner, og stadig er ute på noe gøy med barna i helgene.

Skrevet

Tips:

1. Du inviterer folk hjem til deg. Neste gang på barseltreff så sier du "Det hadde vært koselig om dere alle vil komme på besøk neste mandag. Jeg lager boller og har te".

2. Du spør barselvennene dine om noen gjerne vil treffes en ekstra gang i uken for å ta en felles trilletur.

3. Du begynner å bli mer aktiv. Ta et språkurs, begynn på fotball osv.

4. Vær synlig i nabolaget. Ta med deg kaffekoppen ut og hils på. Smil og si hei.

5. Ta opp kontakten med gamle venner på Facebook. Skriv; Lenge siden sist. Hva med å møtes snart?

Skrevet

Hva med foreldre fra bhg. Prat og hver trivelig i garderoben noen ganger, hvis barna deres klikker, så kan man jo kanskje ymte bort på om å gjøre litt sammen

Skrevet

Ja, må kanskje gjøre dette.. Er jo skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...