Honningmelon Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Er 33+3 i dag og har kommet hjem fra en ekstra kontroll hos jordmor. Grunnen til at jeg har vært på ekstra kontroll er fordi jeg ikke går opp i vekt... Var på ekstra ultralyd for en mnd siden, og da var alt bra med bebisen. Hun var 8% under gjennomsmittet, men det var visst normalt. Men, når jeg var på kontroll i dag (to uker siden sist), så hadde SF-målet gått noe ned, og jordmor vil ha meg på en ultralyd til, så fort som mulig skjønte jeg det som. Så nå begynner jeg å bli bekymret Er redd for at det skal være noe ned bebisen, og begynner faktisk å bli redd for hva som kan være galt med meg og, ettersom jeg ikke går opp i vekt... Noen som har opplevd dette? Eller som har noen beroligende ord?
AnonymeAnine Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg fikk ekstra UL i forrige svangerskap fordi jordmor var usikker på om babyen hadde vokst nok siden sist sjekk. Det viste seg at alt var bra. Det kommer sikkert an på hvordan babyen ligger osv så jordmor vil sikkert bare være sikker på at alt er bra. Jeg ville ikke bekymret meg. Håper du har fått ekstra ultralyd veldig snart! og kom på at legen som sjekket meg tippet babyen ville være ca 3500 g men han var nesten 4 kg så de kan ta feil der også:-) masse lykke til!
enda en vær? Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Slapp av du... Jeg har kun gått opp 4 kilo totalt i dette svangerskapet, og fra uke 31 så flatet også mitt SF-mål ut, men min jordmor sier at dette er langt fra unormalt så lenge den der inne er aktiv og har det bra. Fram til uke 31 lå jeg ute i den hvite sonen, men nå når jeg er 37+4 så ligger jeg nesten inne på middelsmålet. Babyen får i seg alt det den trenger og vel så det selv om ikke du nødvendigvis øker masse i vekt. Den henter det den trenger av dine "lagrede" reserver. Hadde jordmoren din vært redd at noe alvorlig var galt hadde hun nok holdt deg igjen til observasjon vil jeg tro. Lykke til, dette går nok bare bra skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå